INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Čeští producenti mléčných výrobků, cukrovinek a čokolády se vracejí z obchodní návštěvy Jordánska s konkrétními požadavky na vývoz svých výrobků. Jednoznačnou výhodou je přitom právě přímý kontakt s jordánskými producenty bez využítí zahraničních prostředníků.

„Fakt, že nemusíme k vývozu využívat německé nebo holandské prostředníky, vede k tomu, že koncová cena výrobků pro jordánského odběratele bude pro nás jako mlékárnu, ale tím pádem i pro naše prvovýrobce vyšší, protože nemusíme platit žádné provize,“ uvedl k výsledkům cesty obchodní ředitel Madety Jan Teplý. Podle jeho slov mají jordánští partneři zájem především o sušené mléko, ale poptávku po tvarohu a bílých sýrech zaznamenala mlékárna také ze strany velkých místních pekáren.

Polevy a čokoládu pro průmyslovou výrobu může do Jordánska vyvážet také společnost Carla. „Musíme se smířit s tím, že karty v Evropě jsou rozdané, takže nová odbytiště pro naše výrobky musíme hledat především ve třetích zemích,“ dodal zástupce generálního ředitele společnosti Jan Lukeš.

„V obdobných obchodních návštěvách ve třetích zemích chceme pokračovat i nadále,“ uvedl prezident PK ČR a AK ČR Miroslav Toman. „Obchodní jednání v Jordánsku jasně ukázala, že zájem o české potravinářské produkty je značný a tento potenciál musíme urychleně využít a upevnit své postavení na trhu zejména v arabském světě, protože v důsledku evropské nadvýroby je právě arabský trh velmi žádanou obchodní destinací,“ dodal prezident Toman.

V Jordánsku se ve spolupráci s českým velvyslanectvím v této zemi a velvyslancem Petrem Hladíkem podařilo Potravinářské komoře ČR zorganizovat v Ammánu setkání s viceprezidentem jordánské obchodní komory Ghassanem Kherfanem, prezidentem obchodní komory v Ammánu Issou Muradem a prezidentem průmyslové komory v Ammánu Ziadem Al-Homsim a se zástupci jednotlivých jordánských potravinářských společností.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3