INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Čeští producenti mléčných výrobků, cukrovinek a čokolády se vracejí z obchodní návštěvy Jordánska s konkrétními požadavky na vývoz svých výrobků. Jednoznačnou výhodou je přitom právě přímý kontakt s jordánskými producenty bez využítí zahraničních prostředníků.

„Fakt, že nemusíme k vývozu využívat německé nebo holandské prostředníky, vede k tomu, že koncová cena výrobků pro jordánského odběratele bude pro nás jako mlékárnu, ale tím pádem i pro naše prvovýrobce vyšší, protože nemusíme platit žádné provize,“ uvedl k výsledkům cesty obchodní ředitel Madety Jan Teplý. Podle jeho slov mají jordánští partneři zájem především o sušené mléko, ale poptávku po tvarohu a bílých sýrech zaznamenala mlékárna také ze strany velkých místních pekáren.

Polevy a čokoládu pro průmyslovou výrobu může do Jordánska vyvážet také společnost Carla. „Musíme se smířit s tím, že karty v Evropě jsou rozdané, takže nová odbytiště pro naše výrobky musíme hledat především ve třetích zemích,“ dodal zástupce generálního ředitele společnosti Jan Lukeš.

„V obdobných obchodních návštěvách ve třetích zemích chceme pokračovat i nadále,“ uvedl prezident PK ČR a AK ČR Miroslav Toman. „Obchodní jednání v Jordánsku jasně ukázala, že zájem o české potravinářské produkty je značný a tento potenciál musíme urychleně využít a upevnit své postavení na trhu zejména v arabském světě, protože v důsledku evropské nadvýroby je právě arabský trh velmi žádanou obchodní destinací,“ dodal prezident Toman.

V Jordánsku se ve spolupráci s českým velvyslanectvím v této zemi a velvyslancem Petrem Hladíkem podařilo Potravinářské komoře ČR zorganizovat v Ammánu setkání s viceprezidentem jordánské obchodní komory Ghassanem Kherfanem, prezidentem obchodní komory v Ammánu Issou Muradem a prezidentem průmyslové komory v Ammánu Ziadem Al-Homsim a se zástupci jednotlivých jordánských potravinářských společností.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3