INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

MPO copyPodnikatelská mise Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) do Myanmaru provázející počátkem listopadu ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka přivezla domů dobré zprávy. Tamní podnikatelé a politici vyjádřili totiž eminentní zájem o obchodní spolupráci. Zástupci patnácti firem a dvou vysokých škol jednali zejména o příležitostech v energetice, odpadovém hospodářství či zdravotnické technice. „Naše firmy dostaly nabídky například k řešení odpadového hospodářství v nemocnicích či zajištění úpravy pitné vody. Bodovalo také české pivo,“ upřesňuje vedoucí podnikatelské mise, viceprezident SP ČR František Chaloupecký.

Některé firmy obdržely již konkrétní poptávky na svá zařízení či výrobky. Zájem byl také o české pivo, které dovezli zástupci Pivovaru Lobkowicz a během galavečeře pořádané myanmarskou asociací International Business Promotion Centre (IBPC) nabídli jeho ochutnání. Právě IBPC bylo hlavním partnerem a organizátorem programu v myanmarské metropoli Rangúnu a zajistilo účast protějšků pro české firmy. „Byly nám předloženy konkrétní nabídky, jako například řešení odpadového hospodářství v nemocnicích, zajištění úpravy pitné vody pro osobní potřebu, dodávky v oblasti léků a doplňků potravin, nebo u konkrétních strojírenských dodávek“ uvedl viceprezident Chaloupecký.

Mise se zúčastnili i zástupci dvou univerzit VUT v Brně a ČVUT v Praze. „Představili jsme s kolegou ředitelem firmy EVECO Brno moderní přístup v energetickém využití odpadů. Pro město Rangún zpracujeme koncepci odpadového hospodářství, zahrnující i spalovnu nemocničních odpadů,“ uvedl profesor Petr Stehlík, ředitel Ústavu procesního inženýrství při VUT v Brně.

Přítomní čeští podnikatelé, vlastníci a členové vrcholného managementu malých a středních firem s českými vlastníky ze sektorů energetiky, odpadového hospodářství či zdravotnické techniky a farmacie se přesvědčili, že o české produkty a české technologie je velký zájem a že česká značka (resp. československá) má z minulosti ještě stále dobré renomé.

Podle účastníků mise, akce přispěla k navazování ekonomických vztahů a věří, že se dostanou k dalším konkrétním projektům spolupráce.

Podnikatelská mise byla již třetí akcí v letošním roce, kterou iniciovala vláda v rámci ekonomické diplomacie vůči Myanmaru. SP ČR se podílel na organizaci podnikatelského fóra a návštěvy myanmarských podnikatelů v Praze na počátku září, a to za podpory Ministerstva zahraničních věcí ČR a Velvyslanectví ČR v Rangúnu. Nyní SP ČR doprovodil ministra Jana Mládka při návštěvě Myanmaru a měl tak možnost naplnit obsah dohody o spolupráci, kterou v září v Praze uzavřel s asociací IBPC.

Další informace najdete na www.spcr.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3