Velkým nedostatkem, se kterými se firmy na podnikatelských misích musely potýkat v zahraničí, byla neexistující jednotící propagační prezentace v různých jazycích, která by představila Českou republiku, její podnikatele, průmysl, kulturu a vše, na co můžou být Češi hrdí.
Česká republika tak zaostávala za většinou zemí světa, což se projevovalo během každé podnikatelské mise, kterou jsem vedl. Zatímco zahraniční delegace setkání s českými podnikateli otevíraly videospotem o své zemi a podnikatelských aktivitách, česká delegace se neměla čím prezentovat.
Jsem rád, že Ministerstvo zahraničních věcí a ministr Lubomír Zaorálek vyslyšeli požadavky podnikatelů a dnes v Černínském paláci v rámci předvánočního setkání s dvěma stovkami podnikatelů představují pětiminutový propagační videospot „Czechia Has Marvellous People“, který zobrazuje ČR jako zemi šikovných lidí. Spot, jehož spoluiniciátorem a aktivním hybatelem během jeho tvorby byla Hospodářská komora, je prvním svého druhu a napomůže při outgoingových i incomingových misích k propagaci země a českého průmyslu.
Podnikatelům bude k dispozici zdarma ke stažení na webu Ministerstva zahraničních věcí a Hospodářské komory. Ke zhlédnutí na YouTube nebo zde:
Po vydání Mapy oborových příležitostí, která poskytuje konkrétní přehled oborů a podoborů, které jsou pro danou cílovou destinaci českého exportu klíčové, a letošním spoluorganizování Krajských exportních konferencí v regionech, je videospot dalším společným proexportním projektem Ministerstva zahraničních věcí a Hospodářské komory.
Bořivoj Minář, viceprezident Hospodářské komory České republiky