Dne 19. září 2011 se v prostorách Slovanského ostrova koná od 13 hodin mezinárodní 120. Žofínské fórum. Tématem bude současná energetická koncepce ČR a budoucnost zemního plynu.
Vedle Martina Kocourka, ministra průmyslu a obchodu ČR, Miloše Kebrdleho, generálního sekretáře ČPS, Davida C. Carrolla, prezidenta Plynárenského technologického institutu z USA a Jeana Schweitzera z Dánského plynárenského technologického institutu, vystoupí jako přednášející také prezident České plynárenské unie Oldřich Petržilka s Tomášem Varcopem, členem představenstva RWE Transgas, a.s. Mezi hlavními partnery 120. Žofínského fóra je Česká plynárenská unie a její člen, Pražská plynárenská, a.s.
Přednáška Oldřicha Petržilky bude komentovat podíl zemního plynu v primárních energetických zdrojích při tvorbě Státní energetické koncepce. Ve Velkém sále paláce Žofín se bude mimo jiné diskutovat o perspektivách zemního plynu ve střednědobém i dlouhodobém horizontu a nových možnostech jeho využití.
Akreditace možná zde – Lucie Kadlecová: tel: +420 775 996 116, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.