Dne 19. září 2011 se v prostorách Slovanského ostrova koná od 13 hodin mezinárodní 120. Žofínské fórum. Tématem bude současná energetická koncepce ČR a budoucnost zemního plynu.
Vedle Martina Kocourka, ministra průmyslu a obchodu ČR, Miloše Kebrdleho, generálního sekretáře ČPS, Davida C. Carrolla, prezidenta Plynárenského technologického institutu z USA a Jeana Schweitzera z Dánského plynárenského technologického institutu, vystoupí jako přednášející také prezident České plynárenské unie Oldřich Petržilka s Tomášem Varcopem, členem představenstva RWE Transgas, a.s. Mezi hlavními partnery 120. Žofínského fóra je Česká plynárenská unie a její člen, Pražská plynárenská, a.s.
Přednáška Oldřicha Petržilky bude komentovat podíl zemního plynu v primárních energetických zdrojích při tvorbě Státní energetické koncepce. Ve Velkém sále paláce Žofín se bude mimo jiné diskutovat o perspektivách zemního plynu ve střednědobém i dlouhodobém horizontu a nových možnostech jeho využití.
Akreditace možná zde – Lucie Kadlecová: tel: +420 775 996 116, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.