INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jak může dohoda CETA pomoci firmám expandujícím do Kanady? Bude možné obchodovat bezcelně? Jak získat preferenční zacházení a jak nejlépe se na nové podmínky připravit? Tyto a další otázky zodpověděli odborníci v rámci mezinárodní konference s názvem „Komplexní hospodářská a obchodní dohoda (CETA): Příležitosti pro české firmy“.

Konference se konala pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu ve spolupráci se Zastoupením Evropské komise v ČR a Velvyslanectvím Kanady v ČR. 

Do diskuse o dohodě CETA se zapojilo více než sto zástupců firem, expertů z řad státní správy i specializovaných agentur. Konferenci zahájili úvodními slovy náměstek ministra průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl, zástupce generálního ředitele pro obchod Evropské komise Mauro Petriccione, velvyslankyně Kanady v České republice Barbara C. Richardson a náměstek ministra zahraničních věcí Martin Tlapa.

V dopolední části moderované náměstkem ministra průmyslu a obchodu Vladimírem Bärtlem byly hlavním tématem příležitosti pro české firmy vyplývající z CETA – jak se změní podmínky při exportu do Kanady či v čem bude dobývání kanadského trhu snazší. Hlavními řečníky byl Mauro Petriccione z Evropské komise a Karl van Kessel ze Zastoupení Kanady při EU. Hovořilo se o tom, co vše CETA změní a proč je nejlepší obchodní dohodou, kterou EU a Kanada kdy uzavřely. Účastníci si také vyslechli příběhy konkrétních společností zajímajících se o Kanadu, například co všechno musela řešit česká firma GZ Media při budování továrny na vinylové desky v Kanadě.

Odpoledne se panelisté věnovali konkrétním otázkám přístupu na trh Kanady pro podniky z EU: diskuse se věnovala vzájemnému uznávání výsledků posouzení shody v CETA, pravidlům původu a novým podmínkám vnitrofiremní mobility, pohybu investorů a poskytovatelů služeb a možnosti uznávání kvalifikací. Témata byla zvolena s ohledem na časté dotazy z podnikatelského sektoru. 

„Dohoda CETA je mimořádnou příležitostí a bylo by chybou, kdyby ji české podniky nevyužívaly. Tato konference je součástí strategie komunikace vůči firmám, kde se snažíme ukazovat na příležitosti pro jejich expanzi na třetí trhy,“ vysvětlil náměstek ministra průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl.

Zástupce generálního ředitele pro obchod Evropské komise Mauro Petriccione k tomu uvedl, že "dohoda CETA je nejambicióznější obchodní dohoda, kterou kdy EU měla. Evropským firmám přinese řadu obchodních příležitostí".

„Finální schválení dohody CETA bude historickým krokem k posílení a prohloubení našeho vztahu s EU a konkrétně s Českou republikou,“ zdůraznila velvyslankyně Kanady Barbara C. Richardson. To potvrzuje také dopadová studie, kterou si nechalo Ministerstvo průmyslu a obchodu zpracovat. Autoři studie, Jana Šimanová a Aleš Kocourek z Technické univerzity v Liberci, poukazují na to, že CETA má velký potenciál podpořit obchodní a investiční vztahy s Kanadou a odhadují nárůst obchodu až o čtvrtinu. Kanada se také může stát branou pro celý severoamerický kontinent. 

Konference celkově vyzdvihla význam dohody pro vzájemné ekonomické i politické vztahy a potvrdila, že CETA je příkladem moderní dohody 21. století, která nastavuje vysoké standardy mezinárodní spolupráce a mezinárodního obchodu.

Další informace k dohodě CETA jsou k dispozici na www.businessinfo.cz/ceta. Text dohody je volně ke stažení zde: http://www.consilium.europa.eu/cs/press/press-releases/2016/10/28-eu-canada-trade-agreement/.  

(tz)

 

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3