Asociace českého tradičního obchodu zvolila na valné hromadě nové představenstvo a po třech letech tak vstoupila do dalšího období své činnosti. Shodla se rovněž na klíčových tématech, která by měla určovat směr dalšího konání. Členové asociace, kterými jsou významné české maloobchodní sítě, aliance a družstva i čeští výrobci potravin, budou v následujícím období usilovat o důslednou kontrolu a vymahatelnost elektronické evidence tržeb tak, aby skutečně plnila svůj původní záměr.
„V každodenní praxi se přesvědčujeme, že ti podnikatelé, u nichž v minulosti nebylo běžné účtenky vydávat, tržby neevidují a je naprosto běžný dotaz, jestli účtenku s EET chcete, nebo nechcete. Důslednost kontrol včetně postihů nepoctivých obchodníků je velkým úkolem státní správy,“ komentoval situaci předseda AČTO Zdeněk Juračka, který je rovněž odhodlán dokončit jednání o náhradě nákladů za EET, jak plyne z koaliční smlouvy.
K dalším prioritám asociace pak patří posílení spolupráce s Potravinářskou komorou, náprava ve věci polovičatého zákona o omezení prodejní doby o svátcích, obchodní obslužnost venkova, řešení problematiky podnákupních cen či podpora českých a regionálních výrobců potravin. Valná hromada se rovněž shodla na vystoupení AČTO se Svazu obchodu a cestovního ruchu.
Nové představenstvo AČTO bylo zvoleno v tomto složení:
Předseda
Ing. Zdeněk Juračka
Místopředseda
Ing. et Ing. Miloš Škrdlík, MSc. za MBA Maloobchodní síť BRNĚNKA, spol. s r.o.
Členové
Ing. Petr Morava za ČEPOS - Česká potravinářská obchodní, a.s.
Roman Mazák za Družstvo CBA CZ
Jiří Štorch za Družstvo ESO MARKET
Ing. Radek Horák za ENAPO obchodní, a.s.
Ing. Pavel Březina za Svaz českých a moravských spotřebních družstev
O asociaci
Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova a odbyt regionálních potravin. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin u nás. Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO, spustilo AČTO na konci listopadu 2016 za podpory ministra zemědělství a prezidenta Potravinářské komory.
(tz)