INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Průmyslová produkce v červenci meziročně vzrostla reálně o 4,4 %, po očištění od vlivu počtu pracovních dnů se zvýšila o 6,8 %. Hodnota nových zakázek v průmyslu meziročně vzrostla o 1,1 %. Stavební produkce v červenci klesla meziročně reálně o 11,1 %. Stavební úřady vydaly meziročně o 5,5 % stavebních povolení více a jejich orientační hodnota klesla o 25,1 %.

Bylo zahájeno o 6,2 % bytů méně ve srovnání se stejným měsícem loňského roku. Dokončeno bylo o 3,4 % bytů více. Vývoz se v červenci meziročně zvýšil o 9,3 % a dovoz o 4 %. Obchodní bilance skončila v červenci přebytkem 14 mld. Kč, což je v meziročním srovnání o 10,8 mld. Kč více.

Tyto údaje vyplývají z předběžných statistik za červenec, které dnes (6.9.2011) zveřejnil Český statistický úřad.

„Růst průmyslové produkce byl slabší než v předchozích měsících, negativní je také velmi nízký růst hodnoty nových zakázek, přičemž ty tuzemské klesly o téměř 10 %. Právě slabá tuzemská poptávka, daná stagnací spotřeby domácností a omezením vládních investic, brání ještě většímu růstu českého průmyslu," zhodnotil aktuální statistiky prezident Hospodářské komory ČR Petr Kužel.

„Pokud se však ohlédnu za celým letošním rokem, tak si průmysl stále vede velmi dobře, řekl bych až nad očekávání, a spolu se zahraničním obchodem táhne českou ekonomiku. Růst průmyslové výroby v ĆR vysoce překračuje průměr zemí EU, což jen dokládá, že české podniky dokázaly výrazně zvýšit produktivitu práce, počínaly si rozumně ve zvyšování mezd a zefektivnily vnitřní procesy. Díky tomu jsou tak vysoce konkurenceschopné i na náročných zahraničních trzích, kde jim roste objem nových zakázek. Velmi dobře si stále vede zpracovatelský průmysl, zejména výroba strojů a motorových vozidel, dále farmaceutický průmysl, hutnictví a slévárenství. Jak si povede český průmysl ve zbytku roku bude do značné míry záviset na vývoji v zahraničí a tamní poptávce," doplnil prezident Kužel.

Prezident Hospodářské komory ČR Petr Kužel se vyjádřil i k aktuálním červencovým statistikám stavebnictví: „Stavebnictví se dosud nevymanilo z krize a ani výhled na další období nevzbuzuje optimismus. Pokles o více než 11 % je dán zejména velkým snížením produkce inženýrského stavitelství, kde se projevilo omezení investic ze strany státu. Hospodářská komora České republiky se domnívá, že stát by neměl zcela rezignovat na budování dopravní infrastruktury, naopak by ji měl systematicky rozvíjet, protože bez napojení jednotlivých tuzemských regionů na evropské dopravní trasy nebude česká ekonomika dlouhodobě konkurenceschopná."

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3