INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
AHK-Tschechien-rgbVíce než polovina německých investorů v České republice provádí ve svých podnicích energeticky úsporná opatření. To je hlavní výsledek průzkumu, který provedla Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) mezi svými členy. Podniky tak reagují na nárůst energetických nákladů a sázejí na úsporné technologie.

„Výsledky průzkumu již podruhé za sebou potvrdily, že energetická efektivita hraje pro německé firmy důležitou roli. Investice do technologií či odborných znalostí v oblasti úspor energie se vyplácejí – nejen, že snižují náklady, ale současně představují také inovační pokrok. Zde mohou české firmy profitovat ze zkušeností německých podniků," komentoval výsledky průzkumu Mirjam Schwan, zástupkyně výkonného člena představenstva ČNOPK.

Celá čtvrtina energeticky úsporných investic má za cíl zvýšení energetické efektivity budov, 22 procent prostředků investují oslovené podniky do energeticky úsporných strojů. Další investice směřují do optimalizace výrobních procesů, energetických auditů či vzdělávání tzv. energetických manažerů. Takovýto vzdělávací program nabízí také ČNOPK: Účastníci kurzu „EUREM EnergyManager" jsou školeni k tomu, aby byli schopni efektivněji využívat energii a dosahovat ve svém podniku či organizaci konkrétních úsporných cílů.

Většina podniků investuje do energetické efektivity, aby ušetřila náklady – pro téměř 40 procent respondentů je to hlavní důvod pro realizaci investic v této oblasti. Investice do energeticky úsporných opatření však mají i jiné důvody. Například pro 15 procent oslovených firem je hlavním motivem ochrana klimatu.

Firmy mohou pro své investice v oblasti úspor energie v České republice získat finanční prostředky z četných tuzemských i evropských podpůrných programů. Německé firmy působící v ČR však tuto možnost dosud téměř nevyužívaly: dotace na energeticky úsporná opatření čerpá pouhých 7 procent dotázaných podniků. Většina z nich využívá fondy Evropské unie, zatímco české programy pro ně nehrají významnější roli.

Ačkoliv podle výsledků průzkumu využívá pouze 11 procent německých investorů alternativní pohony a koncepty v oblasti mobility, dá se v tomto segmentu v následujících letech očekávat zřetelný nárůst: Čtyři z deseti oslovených firem chtějí v budoucnu takovéto technologie využívat.

Energetická efektivita a mobilita 2011 – naši partneři: BAYER s.r.o., E.ON Česká republika, s.r.o., Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., Pražská energetika a.s., RWE Transgas, a.s., ŠKODA AUTO a.s., Veletrhy Brno, a.s.

Mediální partneři: Česká Informační Agentura s.r.o., Energetika

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3