INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
AHK-Tschechien-rgbVíce než polovina německých investorů v České republice provádí ve svých podnicích energeticky úsporná opatření. To je hlavní výsledek průzkumu, který provedla Česko-německá obchodní a průmyslová komora (ČNOPK) mezi svými členy. Podniky tak reagují na nárůst energetických nákladů a sázejí na úsporné technologie.

„Výsledky průzkumu již podruhé za sebou potvrdily, že energetická efektivita hraje pro německé firmy důležitou roli. Investice do technologií či odborných znalostí v oblasti úspor energie se vyplácejí – nejen, že snižují náklady, ale současně představují také inovační pokrok. Zde mohou české firmy profitovat ze zkušeností německých podniků," komentoval výsledky průzkumu Mirjam Schwan, zástupkyně výkonného člena představenstva ČNOPK.

Celá čtvrtina energeticky úsporných investic má za cíl zvýšení energetické efektivity budov, 22 procent prostředků investují oslovené podniky do energeticky úsporných strojů. Další investice směřují do optimalizace výrobních procesů, energetických auditů či vzdělávání tzv. energetických manažerů. Takovýto vzdělávací program nabízí také ČNOPK: Účastníci kurzu „EUREM EnergyManager" jsou školeni k tomu, aby byli schopni efektivněji využívat energii a dosahovat ve svém podniku či organizaci konkrétních úsporných cílů.

Většina podniků investuje do energetické efektivity, aby ušetřila náklady – pro téměř 40 procent respondentů je to hlavní důvod pro realizaci investic v této oblasti. Investice do energeticky úsporných opatření však mají i jiné důvody. Například pro 15 procent oslovených firem je hlavním motivem ochrana klimatu.

Firmy mohou pro své investice v oblasti úspor energie v České republice získat finanční prostředky z četných tuzemských i evropských podpůrných programů. Německé firmy působící v ČR však tuto možnost dosud téměř nevyužívaly: dotace na energeticky úsporná opatření čerpá pouhých 7 procent dotázaných podniků. Většina z nich využívá fondy Evropské unie, zatímco české programy pro ně nehrají významnější roli.

Ačkoliv podle výsledků průzkumu využívá pouze 11 procent německých investorů alternativní pohony a koncepty v oblasti mobility, dá se v tomto segmentu v následujících letech očekávat zřetelný nárůst: Čtyři z deseti oslovených firem chtějí v budoucnu takovéto technologie využívat.

Energetická efektivita a mobilita 2011 – naši partneři: BAYER s.r.o., E.ON Česká republika, s.r.o., Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., Pražská energetika a.s., RWE Transgas, a.s., ŠKODA AUTO a.s., Veletrhy Brno, a.s.

Mediální partneři: Česká Informační Agentura s.r.o., Energetika

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3