INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zdenek Juracka COOP copyLíbivá politika odborů ohledně požadavku na zvyšování mezd v českém maloobchodě se sice dobře poslouchá, ale hůře realizuje. V českém maloobchodě se zvyšují mzdy, ale jde to pouze do takové výše, která odpovídá hospodářským výsledkům.

Zejména v oblasti venkova, kde se hospodaření pohybuje kolem nuly nebo i pod ní, je zvyšování mezd velmi citlivé téma.

Jedním ze základních cílů AČTO na českém trhu je udržení obchodní obslužnosti venkova na potřebné úrovni, což ale bohužel znamená i za cenu přiměřených mezd. Odbory by si tak měly vybrat. Buď podpoří naší snahu v této oblasti, nebo nepřiměřeným zvýšením mezd dojde k dalšímu hromadnému uzavírání venkovských prodejen z důvodu nárůstu jejich ztrátovosti.

V době, kdy jsem působil ještě jako prezident Svazu obchodu, si pamatuji, a někteří odboráři jistě také, že jsem právě na základě požadavků odborů jednal s vybranými zahraničními řetězci, na které přicházely stížnosti z řad vlastních zaměstnanců. Řešili jsme špatné zacházení, šikanu vůči nim ze strany vedení prodejen apod.

Následně jsme do řad zaměstnanců ryze českého maloobchodu přijímali mnoho bývalých pracovníků nadnárodních řetězců, kteří vyměnili lépe placenou práci v zahraničním řetězci za vstřícné prostředí tradiční české prodejny. Oceňovali totiž lidštější přístup a často konstatovali, že výše mzdy není pro jejich spokojenost vždy to nejdůležitější.

Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO)

Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 19 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměstnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin u nás. Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD - CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU, spustilo AČTO na konci listopadu 2016 za podpory ministra zemědělství a prezidenta Potravinářské komory.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3