Za rekordní by se dal označit letošní rok v souvislosti s počtem podnikatelských misí do zahraničí uspořádaných Hospodářskou komorou ČR. Jen za uplynulých sedm měsíců se podnikatelé vypravili prostřednictvím 11 podnikatelských misí do zemí, jako je například Turecko, Nepál, Keňa, Mosambik nebo Mauricius, a dalších nejméně osm misí Komora pro podnikatele chystá – např. do Íránu, Mexika nebo Vietnamu. Přitom v celém loňském roce se uskutečnilo misí „jen“ deset. Hospodářská komora tak potvrzuje, že je ve spolupráci s ústavními a vládními činiteli stále lídrem ekonomické diplomacie.
Právě uplynulo osmnáct měsíců od nástupu ministra Jana Mládka do čela resortu průmyslu a obchodu. „Myslím, že za sebou mám rok a půl práce, která je měřitelná evidentními výsledky, jichž náš resort dosáhl. Česká ekonomika významně roste, prakticky nejvíce ze všech zemí evropské osmadvacítky. Jejím tahounem je průmyslová výroba, daří se exportu i investicím a vytváření nových pracovních míst. To je dáno nejen vnějšími důvody, například levnějšími energiemi, ale nepochybně i úspěšnou realizací vládních opatření na podporu ekonomiky a skutečně výrazným zlepšením čerpání evropských peněz,“ zdůraznil ministr Jan Mládek.
Hospodářská komora České republiky k pololetí letošního roku provozuje 48 Kontaktních míst veřejné správy (Czech POINT). Už od svého vzniku tato místa výrazně napomáhají podnikatelům, nejen při zajišťování výpisů z různých registrů státu, ale v řadě dalších situací souvisejících s podnikáním. Od spuštění projektu Czech POINT pracovníci kontaktních míst provozovaných v síti HK ČR vydali na 30 tisíc výpisů z obchodního rejstříku, na 20 tisíc výpisů z rejstříku trestů či 15 tisíc výpisů z katastru nemovitostí, provedeno bylo několik stovek tisíc dalších úkonů.
Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek pokračoval v sérii diskusí nad prolomením územních ekologických limitů v severních Čechách s představiteli Horního Jiřetína a Litvínova. Hovořil také s podnikateli z obou měst.
Malé a střední podniky (MSP) se významnou měrou podílejí na celkovém českém exportu. Jen v loňském roce přesáhl jejich podíl na celkovém vývozu 37 %. Z výzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) pro Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP), vyplynulo, že 50 % exportérů z řad MSP vyváží do evropských zemí mimo EU, 34 % z nich pak do zemí SNS. Jen 21 % z nich ale pojišťuje své pohledávky (faktury). Podle předsedy představenstva Karla Havlíčka „je patrné, že firmy v období růstu mají trvale tendence podceňovat rizika. Jestliže hlavní problém nevidí podniky v ceně pojistky, potom je elementární nezabezpečení pohledávek hrozbou, a to zejména v době, kdy může dojít k poklesům trhů.“
Senát ČR schválil novelu zákona umožňující tzv. kurzarbeit, který zavádí zkrácenou pracovní dobu. „Současná podoba kurzarbeitu není pro firmy dostatečně zajímavá, je spíše komplikovaná a realizovatelná v příliš dlouhém horizontu od vzniku problémů. Firmy budou s větší pravděpodobností reagovat ihned s využitím zákoníku práce a nebudou se pouštět do tohoto byrokratického systému,“ uvedl Dlouhý.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...