Prázdniny utekly jako voda a děti se zase vrací do školních lavic. Ostatně vždy na začátku tohoto období si uvědomím, jak děti vyrostly a nabyly další zkušenosti, což vlastně znamená, že jejich rodiče jsou zase o něco starší, i když to na nich není (téměř) vidět. Zároveň si připomenu, že dnešní mladá generace posedlá online komunikací si přes prázdniny užívá aktivity v přírodě a leckdy i několik týdnů na táboře bez moderních vymožeností, přičemž jim jejich technologické hračky, bez kterých se normálně neobejdou, vlastně ani nechybí. Což je určitě velmi dobré poznání, které dokazuje, že ta posedlost není tak dramatická, jak se na první pohled jeví. Proto je třeba starší generaci v tomto směru uklidnit a přát jí hodně trpělivosti a pochopení nebo alespoň toleranci pro chování dnešních pubescentů. Vždyť moderní technologie ovlivňují a mění celý svět, proto se musí projevit i v mezigeneračních střetech. Rovněž dětem je však třeba přát, aby dokázaly využívat online aplikace co nejefektivněji a snažily se přemýšlet o tom, co by se s jejich pomocí dalo ještě zlepšit. A to se vlastně dostáváme zpět ke škole, kde je v současnosti stále velký prostor pro větší zapojení digitálních technologií do výuky. Proto i jim je třeba přát osvícené učitele, kteří se budou snažit úroveň vyučování posouvat a rychle reagovat na nové trendy.
Ing. Pavel Ráliš, obchodní ředitel Artesa, spořitelní družstvo