INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

0098Nedávno  jsem se dostal do diskuze s bývalými spolužáky a  kolegy na  téma,  jak se  mění  ovlivňování  lidí,  zejména pak  efektivnost vývoje jedince  díky stále  aktivnějšímu a  rychlejšímu šíření    informací. Hlavní  směry úvah spěly do dvou extrémů,  tedy  jednoduše, zda tento stav působení na naše vnímání světa je pozitivní či negativní. Já samozřejmě stejně jako bývalí kolegové pamatují  život bez mobilních telefonů, rychlého internetu či podobných vymožeností doby. Mohu srovnávat vývojové s dobou jdoucí změny v tomto směru u našich dětí a z velké části musím, ač mnohdy nerad, akceptovat jiný systém jejich uvažování než za našich  dob. A to se nezmiňuji o ještě rychlejším vývoji v tomto směru v případě vnoučat, která mnepřivádějí mnohdy na pokraj kolapsu při hledání logiky v jejich myšlení a přijímaných závěrech.

Nebudu tuto úvahu dále podrobně rozvádět, neb by to bylo na obsáhlou studii. Závěry by byly podobné, jako ty naše plynoucí diskuze s vrstevníky. Část by jako vždy hledala pozitiva, část zvýrazňovala negativa. Nakonec jsem rezignoval a přijal závěr, že nebudu psát ani studii na dané téma ani nebudu ve vlastní mysli zkoumat, zda jsem laděn v těchto situacích pozitivně  či  negativně. Stejně  jako většina rozumných lidí  jsem musel  konstatovat,  že život se vyvíjí  s věkem, poněkud odlišně se hodnotí některá jeho pozitiva či negativa, ale konečná řešení je potřeba nechat pro ty, kteří se možná pustí do zmíněné  studie. 

Já  osobně se vzdávám hledání pozitiv a negativ ve svém myšlení a tvrdím, ač s lítostí, že jsou fakta, kterým možná budu i nadále špatně rozumět nebo je vůbec nepochopím. Pozitivní na všem je však to, že jsme schopni tyto změny a informace vnímat a  většinou musíme přiznat, že pro náš život znamenají především tu  lepší stránku věci a že, i kdybychom  se  snažili  sebe  víc,  koloběh života stejně  nezměníme. Tedy má rada na závěr. Přemýšlejme do úrovně našeho pozitivního vnímání a ostatní nechme k posouzení další  generaci.   

Ing. Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3