Pro tentokrát si dovoluji svůj pohled zaměřit na všudypřítomnou a stále diskutovanou kvalitu, která zůstává pořád značně širokým pojmem. Vedle kvality výrobků pravidelně hovoříme ( často i v naší Prosperitě) o kvalitě služeb, školství, komunikace, zdravotnictví, a v neposlední řadě o kvalitě života vůbec....a je to moc dobře. Odpovídající kvalita by přece měla být přirozenou součástí všech produktů a služeb, které jsou zákazníkům a klientům nabízeny.
A zejména naše podniky by měly být těmi institucemi, které přinášející kvalitu života a možnosti vzdělání národu, protože, jak řekl už kdysi T.Baťa: "Země bez dobrých podniků - země pouhých spotřebitelů, není dobrou zemí, podniky musí být součástí kultury národa." A ještě jedna historická pravda mě v tomto kontextu napadá. Shoichiro Toyoda kdysi pronesl nádhernou a stále platnou pravdu: "Kvalita není vším, ale bez kvality je všechno ničím." Mějme to, prosím, trvale na paměti.
prof. Ing.Růžena Petříková, CSc.
člen redakční rady časopisu Prosperita a místopředseda Rady kvality ČR