INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CTČesko se stává čím dál častěji vyhledávanou destinací pro mezinárodní kongresy a odborné akce. Láká nejen svou kvalitní infrastrukturou a bohatým kulturním dědictvím, ale i konkurenceschopnými cenami.

V roce 2023 proběhlo v Česku přes 12 000 akcí, které navštívilo více než 1,2 miliónu hostů. Kongresový a incentivní cestovní ruch (MICE) přivádí do země bonitní účastníky a přináší významné ekonomické benefity. Podporuje ubytovací a gastronomické služby, dopravu i místní podniky, čímž pozitivně ovlivňuje zaměstnanost a regionální rozvoj.

Česko se podle Mezinárodní kongresové aso­ciace ICCA (International Congress and Convention Association) v roce 2023 umístilo na 19. místě v žebříčku nejžádanějších konferenčních destinací, což je historicky nejlepší výsledek. Praha si udržela pátou pozici mezi evropskými městy a celosvětově skončila na šesté příčce. MICE turizmus neboli kongresový a incentivní cestovní ruch přitahuje bonitní účastníky různých kongresů, konferencí a firemních setkání, ale také zajišťuje stabilní příliv financí do české ekonomiky prostřednictvím výdajů na ubytování, stravování, dopravu a další služby. Kongresoví delegáti utrácejí ve srovnání s běžným turistou minimálně 2,5x více.

„Kongresový turizmus je pro Česko klíčový. Pomáhá regionům prostřednictvím podpory místních podniků, zvyšuje poptávku po specia­lizovaných službách, pozitivně ovlivňuje zaměstnanost a přispívá k dlouhodobé stabilitě tuzemského cestovního ruchu. V neposlední řadě hraje podstatnou roli, pokud jde o šíření povědomí o Česku, jakožto atraktivní destinaci pro business a inovace,“ řekl ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František
Reismüller.

Agentura CzechTourism se systematicky věnuje podpoře MICE prostřednictvím Czech Convention Bureau, které je její součástí od roku 2010. V rámci své činnosti se zaměřuje na tři hlavní oblasti – prezentaci Česka v zahraničí coby ideální MICE destinace, podporu a rozvoj MICE produktů v regionech a mezinárodní spolupráci. Členy Czech Convention Bureau jsou regionální kongresové kanceláře, přidruženými členy pak podnikatelé v oblasti kongresového cestovního ruchu, jejichž činnost pokrývá více než jeden region – typicky jde o hotelové řetězce, agentury, DMCs či poskytovatele služeb.

I díky aktivitám Czech Convention Bureau se Česko účastní nejvýznamnějších MICE veletrhů po celém světě, jako je například IMEX Americas, IBTM Mexiko nebo IBTM World. V loňském roce se uskutečnila celá řada prezentací a workshopů v USA, ve Španělsku, v Polsku, ve Velké Británi nebo v Německu. Krásy Česka si osobně přijeli prohlédnout nákupčí ze Španělska, Německa, Mexika, Brazílie či Japonska. A začátkem letošního roku proběhl i každoroční regionální workshop určený pro české organizátory akcí, během kterého jednotlivé regiony prezentují aktuální novinky.

„Už tradičně jsme byli hlavním partnerem třídenního mezinárodního MICE fóra Events Club Forum, jehož třetí ročník se konal v červnu v Praze. O významu této akce svědčí fakt, že stejně jako v předchozích letech i letos se jí zúčastnila více než stovka nákupčích z řad korporátních firem, agentur i mezinárodních asociací, což přispělo k cenným obchodním kontaktům. Na fórum pak navázala série poznávacích cest do regionů,“ shrnula ředitelka Odboru produktového managementu, výzkumu a B2B spolupráce Tereza Hofmanová.

Regionální rozvoj a vzdělávání jako klíčové pilíře úspěchu
Czech Convention Bureau intenzivně podporuje rozvoj MICE turizmu v jednotlivých regio­nech. Regionální convention bureaus spolu úzce spolupracují a inspirují se navzájem. „Máme radost, že se nám podařilo vytvořit síť partnerů napříč celým Českem, kteří sdílejí know-how a osvědčené postupy. Regionálním convention bureaus nabízíme bezplatné poradenství, konzultační služby i odborná školení nejen pro jejich zástupce, ale i pro regionální partnery. Zájem je velký – jen za rok 2023 proběhlo více než 150 konzultací, ať už přímo v regionech, či online, které doplnilo devět odborných work­shopů a školení. Tím ale výčet edukačních aktivit nekončí. Jednou z našich stěžejních akcí je Czech Convention Bureau Inspirational Afternoon – odborná MICE konference, na kterou každoročně zveme přední zahraniční řečníky. Loni se odehrála v září a témata zahrnovala ne­jen výběr nejzajímavějších mezinárodních MICE projektů, ale zaměřila se také na udržitelnost a aktuální trendy,“ doplnila Tereza Hofmanová.

Kromě edukační činnosti podporuje Czech Convention Bureau také vybrané aktivity regio­nálních convention bureaus zaměřených na edukaci či akvizici nových klientů. V minulém roce tak proběhla spolupráce v rámci šesti tripů pro domácí agentury a korporáty, a dalších sedm regionálních prezentačních akcí a konferencí.

Data potvrzují rostoucí zájem o MICE akce
Podle dat Českého statistického úřadu proběhlo v roce 2023 v Česku 12 000 akcí, které navštívilo 1,2 miliónu hostů. Téměř polovina z nich se konala v Praze a bezmála 2300 se jich uskutečnilo v Jihomoravském kraji. Nejčastěji šlo o akce jednodenní – tvoří 70 % z celkového počtu. „Z dostupných dat pozorujeme trend, kdy výrazně roste počet menších akcí do 50 účastníků. Tvoří více než polovinu všech událostí. Jde zejména o korporátní setkání a obchodní schůzky. Plusem MICE akcí pak je fakt, že většinou probíhají mimo hlavní turistickou sezónu, tedy v květnu a červnu, a pak od září do listopadu, a pomáhají tak vyrovnávat sezónní výkyvy v cestovním ruchu,“ sdělil vedoucí Institutu turizmu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček.

Mezinárodní spolupráce posiluje udržitelnost
Czech Convention Bureau hraje důležitou roli v mezinárodní spolupráci, například v rámci Strategické aliance evropských národních convention bureaus, která letos slaví deset let od svého vzniku. Jedním z hlavních projektů je vytvoření platformy zaměřené na organizaci udržitelných akcí SHE – Sustainability Hub for Events, která sdružuje know-how všech evropských zemích v této oblasti a poskytuje praktické informace, návody a postupy všem, kteří chtějí implementovat otázku udržitelnosti do svých akcí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3