INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

PickováPro někoho nepřekročitelná tlustá čára, pro jiného jen epizoda. Pandemie rozdělila Čes­ko na připravené a ty, jež zastihla v nedbalkách. Banka CREDITAS a.s. fungovala stejně dobře před i poté, má se dál čile k světu a rozšiřuje služby. Hovořili jsme o tom s Ivanou Píckovou, členkou představenstva zodpovědnou za retailové bankovnictví.

Proč jste se rozhodli připravit speciální produkty pro klienty, kteří vydělávají valuty v zahraničí?

Je to velmi zajímavá, a přitom většinou bank dost opomíjená, skupina. Lidí s prací v zahraničí je v ČR kolem 150 000, z toho značná část je v příhraničních regionech s Německem a Rakouskem, kde máme vhodně rozloženou pobočkovou síť. Profil našich služeb a konkurenčních výhod navíc dobře koresponduje s potřebami pendlerů. Máme například jedny z nejlepších směnných kurzů na trhu. Na první pohled jde o zdánlivě nepatrný rozdíl v řádu desítek haléřů, resp. nižších jednotek procent, ale pokud vezmete v potaz, že jako pendler budete potřebovat směňovat do korun průměrnou německou výplatu, rozdíl mezi kurzem naším a kurzem od velkých bank může udělat za rok úsporu kolem 10 000–15 000. Kromě této konkrétní potřeby jsme ale chtěli nabídnout také řešení, s nímž se klient u zahraničních plateb kurzovým ztrátám zčásti nebo úplně vyhne. Proto máme v nabídce eurový účet s eurovou kartou. Část eurových příjmů si klient nechá na eurovém účtu a používá je k platbám v zahraničí – tam se měnové konverzi vyhne úplně. A potřebnou částku si výhodným kurzem převede na účet korunový.
Další výhodu pro klienty s příjmem v cizině jsme nabídli od června. Při žádosti o hypotéku hodnotíme příjmy v zahraničí – a to nejen eurové – obdobně jako příjmy v ČR. Klientovi s příjmem v cizí měně chceme poskytnout stejné podmínky, včetně stejných sazeb, jako v případě klientů s příjmy v českých korunách.

Co vás nejvíc překvapilo v průzkumu, který se zabýval českými pendlery?

Jednak vysoký podíl lidí, který by se práci v zahraničí nebránil – spolu s těmi, co už v cizině pracují, je to přes polovinu dospělé populace. A za druhé, že největší bariérou není pro lidi dojíždění, ale slabá či žádná znalost jazyka. Skoro to vypadá, že trend preferující výuku angličtiny, a naopak opouštění němčiny není úplně šťastný. Lidem v pohraničí by znalost němčiny významně rozšířila možnosti uplatnění.

Ovlivnila vás pandemie, ať už jde o způsob práce a myšlení v bance, nebo o změny v nabídce finančních produktů pro stávající a potenciální klienty?

V zásadě ne. Už před pandemií jsme kombinovali obsluhu na pobočkách s kvalitním online bankovnictvím, kde si klienti mohou vše podstatné jednoduše vyřídit na pár kliknutí. V době pandemie jsme výrazně rozšířili spektrum služeb, které jsou takto k dispozici, ale tam je nutné říct, že šlo o plánovanou aktivitu, a ne o reakci na covid.

Éra levných peněz skončila. Jak se mění vaše politika ve vztahu ke střadatelům, investorům a zájemcům o půjčky a hypotéky?

Asi bych nemluvila o éře, protože v ekonomice se období nízkých a vysokých úrokových sazeb přirozeně periodicky střídají po pár letech, není na tom nic zvláštního. Pětiprocentní repo sazba ČNB tu byla třeba v roce 2001. Fenoménem je aktuálně hlavně vysoká inflace a nejasná očekávání do budoucna. Pro nás je důležité, že si ­držíme stále stejnou pozici: chceme být mezi prvními volbami pro klienty, kteří chtějí dobře zhodnocovat své úspory. Současná doba lidi vede k tomu, že jen neradi peníze fixují na delší období. Proto jsou populární spořicí účty, spořicí vklady s výpovědní dobou jednoho měsíce a také termínovaný vklad na půl roku. To jsou ještě horizonty, v rámci nichž jsou klienti ochotni peníze odkládat. My u nich nabízíme nadstandardní sazby v rozmezí 4,1–5,2 % ročně.

Čím může být Banka CREDITAS přitažlivá pro ty, kteří hledají bezpečný přístav pro své finance?

Jsme česká banka s více než 25letou historií a českým kapitálem. Máme nabídku, která je přehledná a srozumitelná, a kde si každý může vybrat to, co odpovídá jeho investičnímu naturelu. Navíc, přestože si nás lidé nejčastěji spojují právě se spořením, jsme velmi dobří také v každodenním bankingu. Máme služby prakticky bez poplatků a se spoustou technologických vychytávek, které umí zjednodušit a zpříjemnit život. Třeba jako jediní na trhu umožňujeme připojit si do CREDITAS Banking účty od více než 20 dalších českých a slovenských bank. Klient je může ovládat z jednoho místa a také hned vidí všechny zůstatky a pohyby zobrazené ve formátu, který si sám zvolil jako nejpřehlednější. S ohledem na rostoucí ceny také lidé stále více oceňují možnost vytvářet v bankovnictví vlastní rozpočty a kategorizovat výdaje. Mohou tak snadno udržet kontrolu nad rodinnými financemi.

otázky připravil Pavel Kačer

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3