INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

budi man 1Společnost NTT Ltd., přední globální poskytovatel řízených služeb, zveřejnila závěry své výroční zprávy Global Customer Experience Benchmarking Report zaměřené na oblast zákaznické zkušenosti (CX, Customer eXperience).

Studie s názvem The Connected Customer: Delivering an effortless experience potvrzuje, že pouhých pět procent evropských firem dokáže naplnit očekávání svých klientů, přestože více než polovina evropských firem vnímá přístup k zákaznické zkušenosti jako klíčovou konkurenční výhodu.

Práce se zpětnou vazbou a s názory zákazníků na poskytované služby představuje v dnešním silně konkurenčním světě velmi důležitý předpoklad úspěchu. Je tak skoro až s podivem, že 59 % evropských společností nemá definovaný žádný proces pro hodnocení zpětné vazby a 14 % firem hodnocení zpětné vazby neprovádí vůbec. Provázat zpětnou vazbu z jednotlivých kanálů (telefon, e-mail, sociální sítě apod.) umí méně než třetina firem. Informace a názory zákazníků jsou tak u většiny společností izolované a firmy nedokážou vytvořit celkový obraz spokojenosti či nespokojenosti klienta.

Přitom úspěšná strategie zákaznické zkušenosti prokazatelně zlepšuje vnímání značky a vede k podnikatelskému růstu. Mnohé firmy jsou ale stále ještě ve fázi zavádění procesů, často v důsledku využívání nesprávných systémů (29 % evropských organizací), zastaralých technologií (40 %) a problematické integrace různorodých IT řešení (44 %). Za tento stav mohou i podhodnocené rozpočty (44 %) a nedostatek odborných znalostí (28 %).

Takřka ve dvou třetinách organizací (65 %) je navíc zákaznická zkušenost spíše izolovanou oblastí a spolupráce napříč jednotlivými odděleními firmy probíhá pouze částečně. Konzistentní postupy nad všemi kontaktními kanály má pouze 21 % firem.

Tři čtvrtiny firem (73 %) jsou přitom se svou zákaznickou zkušeností spokojených. Tento názor ovšem nesdílejí samotní klienti, z nichž je spokojená pouze desetina. Může za to i fakt, že celých 28 % zákaznických požadavků nedokážou firmy vyřešit již během prvního kontaktu.

„Očekávání dnešních zákazníků jsou vyšší než kdykoli dříve. A v žádném případě tak nelze problematiku zákaznické zkušenosti ignorovat,“ říká Rob Allman, viceprezident společnosti NTT Ltd. pro zákaznickou zkušenost. „Většina firem nemá všechny cenné informace pro zhodnocení spokojenosti zákazníků, případně s nimi pracuje pouze izolovaně podle konkrétního účelu. Digitální éra přináší řadu nových možností, jak potřebná data získat, správně je propojit a odvodit i na první pohled skryté informace. Díky moderním technologiím, jako je například umělá inteligence a robotická automatizace procesů, mají firmy prostředky pro odstranění problémů spojených se zákaznickou zkušeností, a tedy i jedinečnou příležitost k získání významné konkurenční výhody.“

Pomůže umělá inteligence

Nepříliš lichotivá zjištění potvrzují, že společnosti by si měly vybudovat chytrou strategii CX založenou na moderních technologiích včetně umělé inteligence. Tři čtvrtiny společností věří, že umělá inteligence a robotizace procesů bude mít vysoce pozitivní vliv na zákaznickou zkušenost. Zákaznická zkušenost ovšem není jen o prostých datech, ale o integraci různých zdrojů a o jejich sdílení napříč celou organizací. Podle reportu NTT Ltd. bude stále důležitější definovat adekvátní postupy pro správu dat a vybavit týmy odpovídajícími dovednostmi i zdroji. Je navíc velmi pravděpodobné (dle 54 % firem), že pro efektivní práci se zákaznickou zkušeností bude v následujících pěti letech nejdůležitější právě analytické zpracování dat, těsně následované využíváním umělé inteligence (49 %).

Samotné zavádění technologií umělé inteligence ale není zdaleka tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát – firmy si musí vedle chybějících zdrojů poradit i s nedostatečnými odbornými znalostmi. Vedle umělé inteligence a automatizovaného robotického zpracování je preferovaným řešením i maximálně personalizovaný přístup.

„Se zdokonalením celé oblasti zákaznické zkušenosti můžeme našim klientům efektivně pomoci, a to nejen v případě nasazení umělé inteligence či robotické automatizace procesů. Klienti nicméně musí pochopit, že je důležité pracovat se všemi možnými zdroji. Integrovaně a napříč celým ekosystémem vztahu se zákazníky. Jen tehdy lze využít veškerý potenciál, který oblast zákaznické zkušenosti nabízí,“ dodává Rob Allman.

Více informací zde: https://hello.global.ntt/en-us/insights/2020-global-cx-benchmarking-report

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3