INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

bisnode9 WindowCelkový objem kapitálu investovaného do základního jmění tuzemských firem klesá třetí rok v řadě za sebou a je aktuálně nejnižší od roku 2017. Meziročně se snížil o 82 miliard korun, tedy o 3,3 %, na 2,43 bilionu korun. Tuzemský kapitál klesl o 2,8 % na 1,39 bilionu korun, což je nejnižší hodnota od roku 2015.

Zahraniční kapitál propadl o necelá 4 % na 860 miliard korun, nicméně v rámci zahraničního kapitálu vzrostl kapitál z daňových rájů 17 miliard, tedy o 5,3 %. Analýzu vlastnické struktury českých firem dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

„Přesto, že v kumulativních hodnotách mezi lety z jara 2019 až 2020 došlo k odlivu tuzemského kapitálu v základním jmění českých společností s ručením omezeným a akciových společností, jeho podíl na podnikatelské základně je aktuálně nejvyšší od roku 2011, když vzrostl na 57,3 %. V absolutních číslech ale klesá již třetí rok v řadě za sebou. Jedním z důvodů je i skutečnost, že v ČR v posledních letech zaniká rekordní množství firem a nově vzniklé firmy, které jsou často zakládány s minimálním základním kapitálem, tento propad nedokáží kompenzovat,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že ve druhém kvartálu letošního roku se navíc nové společnosti zakládaly jen minimálně, což se na statistice také odrazilo.

Základní kapitál českých firem aktuálně činí 2,42 bilionů korun, což je o 82 miliard korun méně než ve srovnatelném období loňského roku a nejméně od roku 2013.

Vlastnická struktura českých firem (2011–2020)

Základní kapitál (mld. Kč)

2020

Podíl na celku

2019

Podíl na celku

2018

Podíl na celku

2017

Podíl na celku

ČR

1 391,72

57,32 %

1 431,20

57,01 %

1 482,01

54,42 %

1 498,42

54,77 %

Zahraniční celkem

859,60

35,40 %

894,94

35,65 %

1 047,52

38,46 %

1 014,59

37,08 %

Zahraniční – jen daň. ráje

340,64

16,91 %

323,4

12,88 %

353,44

12,98 %

374,81

13,70 %

Neznámý vlastník

176,84

7,28 %

184,26

7,34 %

193,86

7,12 %

222,91

8,15 %

ZK celkem

2 428,16

100,00 %

2 510,41

100,00 %

2 723,39

100,00 %

2 735,92

100,00 %

 

 

Základní kapitál (mld. Kč)

2015

Podíl
na celku

2013

Podíl
na celku

2011

Podíl na celku

ČR

1 323,20

49,97 %

1 350,30

52,46 %

1 310,60

54,26 %

Zahraniční celkem

1 055,40

39,85 %

980,7

38,10 %

901,5

37,32 %

Zahraniční – jen daň. ráje

427,5

16,14 %

416,8

16,19 %

391,8

16,22 %

Neznámý vlastník

269,51

10,18 %

242,98

9,44 %

203,19

8,41 %

ZK celkem

2 648,11

100,00 %

2 573,98

100,00 %

2 415,29

100,00 %

Zdroj: databáze Bisnode a vlastní výpočty na základě dat aktuálních v dubnu – květnu daného roku

(tz) 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3