INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

office 932926 1280Pracovních nabídek přibylo v lednu nejvíce v Praze, firmy zde na úkor ostatních krajů v uplynulém měsíci nabídly celých 17 procent pracovních příležitostí. Podíl nejnabízenější dělnické profese meziročně poklesl, přesto jí patřilo 7,2 procent všech nabídek. Dohromady 11 procent benefitů směřovalo zaměstnance do příjemného pracovního prostředí či lákalo na firemní akce.

Vyplývá to ze statistik pracovního portálu JenPráce.cz, který nabídl v lednu přes 26 000 pracovních pozic.

Z dat pracovního portálu JenPráce.cz dále vyplývá, že 91,2 % nabízených pracovních nabídek připadalo v lednu na hlavní pracovní poměr a 8,8 % na brigády, čili jednorázové nebo krátkodobé výpomocné práce. Před rokem přitom činil podíl brigád 15,5 %. Celkem 94,7 % nabídek bylo na pracovní smlouvu, 3,9 % na živnostenský list, 1 % na dohodu o provedení práce (DPP) a 0,4 % na dohodu o provedení činnosti (DPČ).

Každý uchazeč o práci se na portálu JenPráce.cz dostal v lednu do kontaktu v průměru s 2,1 firmami, což je zhruba o 11 % více než v loňském lednu. „Nabídka práce na trhu stále je. Náš portál nabídl v lednu o 1 500 více pozic než v prosinci,“ říká Anna Kevorkyan, CEO pracovního portálu JenPráce.cz. „Apetit po náboru zaměstnanců se ale mění napříč obory. Například v obchodu a službách panuje optimismus, meziročně evidujeme 16% růst nabídky pozic prodavače/prodavačky a dokonce téměř trojnásobnou nabídku pozice pokladní. Horší situace je v energeticky náročných provozech typu oceláren či skláren,“ doplňuje Anna Kevorkyan.

Nejvíce pracovních nabídek připadlo v lednu na Prahu, a to 17 %. Na druhém místě byl Jihomoravský kraj se 13,1 % následovaný Moravskoslezským krajem s 11,8 %. Naopak nejméně pracovních nabídek generoval trh práce v Karlovarském kraji (1,2 %), na Vysočině (3,7 %) a ve Zlínském kraji (3,8 %). Co se týká brigád, Praha dominovala ještě výrazněji. Celých 27 % nabídek brigád bylo pro hlavní město. Jihomoravský kraj pak nabízel 12 % brigád a třetí místo připadlo Středočeskému kraji s 10 %. Nejméně nabídek brigád pak firmy nabídly pro Karlovarský kraj (2,4 %), pro Vysočinu a Liberecký kraj (2,9 %).

Co se týká profesí, v lednu připadlo 7,2 % nabídek na dělnické profese, 3,8 % na operátory výroby, na prodavače/prodavačku 3,3 %, na obsluhu strojů 3,1 % a na administrativní práce a skladníky shodně 2,6 %. V loňském lednu přitom připadlo na dělnické profese dokonce celých 11 % pracovních nabídek. Na operátory pak 6 %. Podíl ostatních zmíněných pozic přitom zůstal podobný.

V lednu stačilo u necelých 31,9 % nabízených pozic základní vzdělání. 34,3 % pozic požadovalo odborné vyučení bez maturity, 30,9 % středoškolské nebo odborné s maturitou a jen zhruba zbývající 3 procenta pozic vyžadovala vzdělání na úrovní VOŠ, bakalářského či magisterského studia. 

Nejčastějším pracovním benefitem nabízeným v lednu byl ve více než 9,5 % příspěvek na stravování. V 8,7 % nabízely firmy dovolenou navíc a 8,5 % tvořil benefit v podobě finančních bonusů či prémií. Celkem 5,6 procent společností nabídlo jako benefit firemní akce a 5,5 % přátelské firemní prostředí. „Firmy cítí stále velký zájem zaměstnanců po společnosti, který byl v uplynulých letech potlačovaný lockdowny. Celých 11 procent zaměstnaneckých benefitů jde tímto směrem,“ říká Anna Kevorkyan, CEO pracovního portálu JenPráce.cz k nabízené struktuře firemních benefitů. „Ať už jsou to v 5,6 % nabízené firemní akce či v 5,5 % přátelské firemní prostředí, zaměstnanci jsou lákáni mezi své kolegy,“ dodává Anna Kevorkyan.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3