INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

chrome fEnvvifVo9Mariánské Lázně letos v létě získaly statut lázní klimatických. Co to pro město a celý Karlovarský kraj znamená, mimo jiné zazní v dalším díle CzechTourism podcastu.

Zveřejnila ho Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. V pořadu nechybí informace o připravovaném Evropském balneologickém kongresu. 27. ročník se uskuteční v Česku, konkrétně v Karlových Varech, a to 4. až 6. října.

Lázeňství v Česku se nachází na pomyslném rozcestníku. Z pohledu cestovního ruchu se v kontextu s náhradou rusky hovořících hostů, kteří vypadli z obecně známých důvodů, nabízí zaměřit se na země Zálivu a/nebo Izraele.

„Možnou cestou je také posílení pozic českého lázeňství na tzv. sekundárních trzích jako je Ázerbájdžán, Kazachstán, Uzbekistán, tedy v zemích s pravidelným leteckým spojením s Českem, bonitní klientelou a historicky tradiční oblibou našeho lázeňství,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Řešíme také marketingovou podporu, a to on-line kampaní Nečekané tradice či informováním o nových wellness a wellbeing produktech pro příhraniční klienty a domácí trh aj. Co se týče obyvatel Česka, potenciál pro lázně má aktivní finančně zajištěná věková kategorie 35+ a fakt, že lázně jsou skvělým místem pro aktivní letní i zimní dovolenou celé rodiny.“

Nový díl CzechTourism podcastu, se natáčel před tím, než Mariánské Lázně získaly statut klimatických lázní. V pořadu se kromě letošních novinek zmiňuje také fakt, že základ lázeňství přes veškeré dění zůstává stejný: lidé chtějí bydlet v kvalitních zařízeních, mít dobrou péči, dobré stravování a samozřejmě také to, aby jim lázeňský pobyt pomohl. Zlepšil jim zdravotní stav a/nebo přinesl potřebnou relaxaci a energii. Významný vliv na lázeňství měly a mají přitom sociálně-ekonomické faktory. Pandemie covidu-19, ceny energií, inflace aj.

„Po třech letech covidu-19 se obnovily investice do lázeňské infrastruktury. Nyní je třeba objet pavilony, pítka, všechno čistit, obnovovat, věnovat se kolonádě v Mariánských Lázních, souhrnně: lesk lázní vylepšit,“ říká v podcastu generální ředitel Léčebných lázní Mariánské Lázně Karel Kalivoda a dodává: “Nedávné získání statutu klimatických lázní, které rezonuje celým městem, doplňuje čtvrtý léčivý zdroj Mariánských Lázní a destinaci posouvá na novou úroveň. Cílem je mimo jiné dostat klienta ven z lázeňských hotelů do terapeutické krajiny, která je v Mariánských Lázních naprosto skvělá.“

„Pandemie covidu-19 změnila léčebné procedury. Zaměřili jsme se tak na studie účinků lázeňské léčby na postcovidové symptomy. Také se víc věnujeme prevenci a snažíme se implementovat moderní technologie - nově se využívá třeba laserová terapie při léčbě postcovidových symptomů,“ říká v podcastu výzkumná pracovnice Institutu lázeňství a balneologie Alina Huseynli a dodává: „Celou lázeňskou léčbu se snažíme inovovat, zatraktivňovat a personalizovat, moderní technologie nám mimo jiné pomáhají sledovat průběh léčby pacienta, případně vytipovat změny zdravotního stavu a přizpůsobovat léčebné plány na míru individuálním potřebám jednotlivých lidí.“

Lázně léčí tělo i ducha. Klient se dostane do jiného než domácího prostředí, a začne tak přemýšlet i chovat se jinak.

„Před 100 - 150 lety byly lázně centrem, kam se lidi jezdili léčit, odpočívat, za kulturním životem, bylo to i místo společenského setkávání. I do budoucna potřebujeme, aby lázně byly tzv. „multiproduktem“, který osloví co nejširší vrstvy. Na lázních nyní je, aby ve spolupráci nejen s městy vytvořily potřebnou nabídku služeb,“ říká v podcastu viceprezident Svazu léčebných lázní a Evropského svazu lázní Martin Plachý a uzavírá: ´“Navázat na ocenění fenoménu tuzemského lázeňství ze strany UNESCO a připomenout všem význam a důležitost dané oblasti má Evropský balneologický kongres, který se bude konat 4. až 6. října 2023 v Karlových Varech. Česko je jeden z klíčových členů Evropského svazu lázní, o kongres jsme si řekli po asi 23 letech a teď ho chystáme. Chtěl bych ocenit spolupráci na akci ze strany Svazu léčebných lázní, Evropského svazu lázní, iLabu, Karlovarského kraje, města Karlovy Vary aj, děkuji moc za ni. Snahou kongresu také samozřejmě je zvýšit zájem o Česko jako takové. Budou to tři dny nabité debaty o budoucnosti lázní, vědeckém potenciálu, léčbě v lázních, příkladech dobré praxe, terapeutické krajině atd. Věřím, že tak společně pomůžeme lázeňství.“

CzechTourism Podcast s celou řadou dalších aktuálních informací o lázeňství je k dispozici na:

video: https://youtu.be/T9Jc5a6y7c8
audio: https://podcasters.spotify.com/pod/show/czechtourismpodcast/episodes/CzechTourism-Podcast---Lzestv-e26qfiv

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3