INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Věk dětí vybavených mobilním telefonem se stále snižuje. V Česku lidé pořizují telefony dětem dříve, než ve většině evropských zemí. Zatímco u nás kupují rodiče svému potomkovi první přístroj mezi sedmým až desátým rokem věku, například ve Francii panuje většinový názor, že by dítě mělo vlastnit telefon zhruba v 15 letech. V tomto věku ho v loňském roce vlastnilo více než 70 procent francouzské mládeže*. Obecně lze přitom říci, že děti ze zemí střední a východní Evropy dostávají mobilní telefony o několik let dříve než děti ze západních evropských zemí. Údaje vyplývají z mezinárodního průzkumu Barometr Cetelem.

Lidé velmi často neváhají sáhnout do peněženky, když jde o to, aby jejich dítě drželo krok s módními trendy, a zejména aby nebylo jediné ze třídy, kdo nemá mobilní telefon. Telefon se čím dál více stává viditelným znakem příslušnosti k určité sociální vrstvě. Podle mnohých má stejnou vypovídající hodnotu, jakou mělo ještě nedávno značkové oblečení. V souvislosti se strachem ze sociálního vyloučení se zvyšuje počet dětí, které vlastní smartphone. Podle průzkumu evropští rodiče často raději ušetří za své výdaje, jen aby dítěti luxusní telefon dopřáli.

Spolu s nákupem mobilního telefonu dítěti však rodičům rostou také pravidelné náklady související s telefonováním, posíláním SMS či MMS, nebo připojením na internet prostřednictvím telefonu. V Česku utratí domácnost za mobilní telekomunikační služby v průměru mezi 460 až 625 korunami. Často se přitom jedná jen o účty dětí. Například naši slovenští sousedé utratí za hovory oproti nám zhruba dvojnásobek a kopírují tak trend západních zemí. Zhruba třetina Čechů přitom považuje své výdaje za mobilní hovory a služby za příliš vysoké. Co se týče Slovenska, nespokojenost s výší plateb souvisejících s používáním mobilního telefonu uvádí polovina obyvatel.

Podle průzkumu patří telekomunikacím a internetu druhé místo mezi výrobky a službami, bez nichž se lidé v současné společnosti nedokážou obejít. První příčku zaujímají potraviny. Rozhodnutí snížit tyto výdaje se může rychle změnit ve společenský handicap. Z tohoto důvodu se částka, kterou měsíčně zaplatí za mobilní telekomunikace méně majetní a více majetní lidé, příliš neliší. Rozdíl nečiní ani deset eur. Méně majetní lidé však uznávají, že poplatky za telefon jsou rozmarem, který výrazně zatěžuje rozpočet jejich domácností.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3