INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Více než třetina Čechů provozuje alespoň občas rizikové aktivity. Nejčastěji se jedná o rychlou jízdu autem, cyklistiku a cestování do rizikových zemí. Životní pojistkou se ale jistí jen 61 % populace, výrazně méně ovšem v nejrizikovější skupině mladých mezi 18 – 25 lety. Ve svém aktuálním průzkumu to zjistila pojišťovna MetLife. Ve věkové kategorii 18 – 25 let provozuje občas rizikové aktivity 51 % lidí, především mužů. Nejsou přitom větší rozdíly mezi Prahou, zbytkem Čech a Moravou. „V průzkumu se ukázalo, jak rozšířená je u Čechů rychlá jízda v autě. Alespoň občas ji provozuje 49 procent respondentů," řekla k výsledkům Ivana Blahová, Product Development Director pojišťovny MetLife. „Stejně tak je z výsledků zjevné, že jsme opravdu národem cyklistů. Na kolo vyráží plných 32 procent z nás." Mezi dalšími rizikovými aktivitami se objevuje cestování do rizikových zemí, extrémní lyžování a rychlá jízda na motorce.

Přes 80 % pojištěných Čechů si myslí, že životní pojištění je součástí života každého z nás. „Nejčastějším důvodem pro uzavření životního pojištění je pro 38 procent respondentů zajištění rodiny a blízkých. Ale celých 34 procent pojistitelů považuje životní pojištění zkrátka za samozřejmost," vysvětlila Ivana Blahová. Dalšími důvody pro uzavření životního pojištění jsou pro 26 % respondentů strach z nenadálé situace, nebo pro 19 % možnost výhodného spoření. Naopak pro více než čtvrtinu respondentů jsou finanční důvody příčinou, proč pojistku dosud neuzavřeli. Pro celých 22 % dotazovaných je to z pocitu, že pojištění nepotřebují. Svou roli hraje ale i věk a lokalita. V nejrizikovější kategorii mezi 18 – 25 lety nemá životní pojištění 52 % dotázaných. Rozdíl panuje také mezi Prahou a Moravou. V metropoli je pojištěna jen polovina lidí, zatímco na Moravě plných 65 %.

„Hranicí, kterou v Čechách do životního pojištění klienti ročně investují, je částka 8000 korun ročně. Dá se říct, že téměř přesně polovina klientů je pod ní a polovina nad touto hranicí," dodává Ivana Blahová. K uzavření své smlouvy využívají respondenti nejčastěji služby nezávislého poradce a to ve 40 %.

O něco méně, 35 % dotazovaných, pak konzultuje svou smlouvu s obchodním zástupcem pojišťovny. Nejčastěji se to týká lidí mezi 26 – 35 lety. Více než třetina pojištěných ale má jen matnou představu o detailních podmínkách své smlouvy. "I přesto, že Češi mají sklony k riziku a uvědomují si důležitost životní pojistky, nevěnují bohužel příliš pozornosti jejím smluvním podmínkám. Tím pádem nad ní ztrácejí pocitově kontrolu," shrnula výsledky výzkumu Ivana Blahová a doporučuje lidem, aby se svým pojištěním aktivněji pracovali a zajímali se o jeho parametry.

Výzkum realizovala agentura NMS ve druhém kvartálu 2012. Jednalo se o kvantitativní výzkum on-line, na reprezentativním vzorku 1000 respondentů, populace České republiky ve věku 18 – 65 let.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3