INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Orientace české ekonomiky na automobilový průmysl je z tohoto důvodu značně riziková. Poptávka po automobilech slábne jak v České republice, tak v podsadě ve všech evropských zemích. Meziroční propady nákupu automobilů dosahují v jihoevropských zemích až několik desítek procent. Situace se v tomto ohledu zhoršuje i v Německu, kam směřuje značná část především různých součástí a náhradních dílů pro automobily.

Recese v eurozóně a slabší ekonomická výkonost Německa ve druhé polovině loňského roku si vybírá daň v podobě horších výsledků českého zahraničního obchodu. Saldo obchodní bilance sice zůstává i nadále výrazně přebytkové, což je však především důsledkem rychleji klesajících dovozů (v lednu meziroční pokles o 4,1 %). Pozitivní však není vývoj ani na druhé straně bilance, když objem vývozu v meziročním srovnání poklesl o 3,2 %. K lepším výsledkům se nedostaneme ani po sezonním očištění.

V lednu došlo k meziročnímu poklesu vývozu strojů a dopravních prostředků o 5,1 % a to především v případě silničních vozidel. Na druhé straně dovoz strojů a dopravních prostředků meziročně poklesl dokonce o 9,3 %. Orientace české ekonomiky na automobilový průmysl je z tohoto důvodu značně riziková. Poptávka po automobilech slábne jak v České republice, tak v podsadě ve všech evropských zemích. Meziroční propady nákupu automobilů dosahují v jihoevropských zemích až několik desítek procent. Situace se v tomto ohledu zhoršuje i v Německu, kam směřuje značná část především různých součástí a náhradních dílů pro automobily.

Poptávka ze zahraničí, která pro českou ekonomiku v předchozích letech vytvářela pozitivní impulsy, evidentně slábne. To se následně projevuje na nižším počtu firemních zakázek a růstem nezaměstnanosti. Výhled do dalších měsíců tak zůstává i nadále negativní. Lehce pozitivní signály však přichází z Německa, takže nezbývá než věřit, že se situace na přelomu letošního roku stabilizuje.

Miroslav Novák
analytik společnosti AKCENTA

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3