INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Cenové turbulence investičních kovů v době hospodářské krize mobilizovaly mnoho investorů. Někteří se investičního zlata zbavovali, další začali aktivně nakupovat a jiní s investicemi do drahých kovů začali. Cenový propad posledních měsíců opět oživuje zájem o takové investice a vede k přílivu nových investorů. Motivaci investorů ovšem neovlivňuje pouze cena, ale také jiné, mnohdy záhadné a intuitivní faktory.

 Investory do drahých kovů můžeme rozdělit do tří základních skupin. Elév, konzervativní střadatel a investiční matador:

Elév

Je zpravidla muž od pětadvaceti do třiceti let, který s investováním do drahých kovů začal koketovat v době hospodářské krize. K investováním jej přivedly úvahy o tom, jak diverzifikovat své investiční portfolio a zvyšující se nedůvěra v bankovní sektor a evropské trhy.

Jeho zájem podnítila zejména média, která v posledních letech čím dál častěji informují o zlatě a investicích do drahých kovů, jakými je dále stříbro nebo platina. Investuje spíše nepravidelně, po malých částkách a vybírá si rozmanitý sortiment od slitků až po historické mince. Investorské rozhodování eléva je silně ovlivněno médii. Tím se neliší od většiny laických investorů do zlata. Prudké propady cen řeší často prodejem.

Uvedu příklad. Když cena zlata v polovině dubnu spadla za dva dny nejvíce za posledních 30 let a téma si získalo mediální pozornost, pomalu jsme nestačili vyřizovat objednávky. Když pak v květnu klesla cena ještě níže, ale média o tom už tolik nereferovala, měli jsme v prodejnách a v e-shopu běžný prodejní den.

Konzervativní střadatel

Do zlata investuje pravidelně a systematicky již několik let a začal v dobách nízkých cen. Většinou se jedná o muže nebo ženu kolem 40 let , které k investování motivovaly úvahy o tom, jak se v nejisté době alternativně zabezpečit na stáří. O tento druh investic se zajímal ještě před krizí a bedlivě sleduje vývoj cen. K investování do drahých kovů přistupuje sofistikovaněji a analytičtěji než elév, ale také podléhá tlaku médií. Nejčastěji nakupuje zlaté a stříbrné slitky a sběratelské edice mincí. Při prudkém propadu ceny nepodléhá panice, jelikož drží zlato nakoupené ještě v dobách kdy se jeho cena pohybovala kolem 500 dolarů za trojskou unci. Sleduje bedlivě vývoj ceny a případně pohotově reaguje. Investování do drahých kovů je pro něj záliba a zároveň prostředek zabezpečení na horší časy. Se zlatem nespekuluje.

Investiční matador

Investiční matador se chová nevyzpytatelně. Je totiž protřelý v různých druzích investic a jeho výsostně analytický přístup se doplňuje investorskou intuicí, díky které jsou některé jeho kroky pro vnějšího pozorovatele neuchopitelné.

Investiční matador spekuluje také s papírovým zlatem a fyzické zlato nakupuje po úspěšných exitech pozic. Nemá také problém spekulovat i s ním. Pokud cena roste, prostředky je pak ochotný opět vrhnout do jiných investic. Nakupuje větší slitky, protože není ochotný platit vyšší prémia.

O AuPortal

Společnost byla založena skupinou investorů, s cílem vybudovat v tuzemsku spolehlivého dodavatele investičního zlata a stříbra pro diverzifikaci vlastního portfolia. Profesionální servis spolu s nejnižším prémiem pro zlato a stříbro v České republice dělá z této značky seriózního a důvěryhodného partnera investorům z řad soukromých osob, živnostníků a majitelů firem. V nabídce společnosti AuPortal jsou mince, slitky a cihly v hodnotě desítek až několika set tisíc korun. Zákazníci si mohou vybrat vlastní způsob nákupu. K dispozici mají moderní e-shop, kamenné prodejny v Praze a Brně a také Zlaté konto. Více informací na www.auportal.cz

 (tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3