INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Na souhrnné hodnoty indikátoru důvěry lze tedy pohlížet pozitivně v tom smyslu, že důvěra mezi spotřebiteli a celkově mezi podniky dále neklesá, ale nikoliv v tom smyslu, že dochází ke kvalitativnímu zlepšení. V tomto ohledu lze říci, že nestačí jen pomyslného dna dosáhnout, ale také se od něj odrazit. A to se zatím neděje.

Souhrnný index důvěry v domácí ekonomiku v červnu zaznamenal další mírný růst a ve srovnání s květnem se zvýšil o 0,5 bodu. I v červnu dále pokračoval růst důvěry mezi spotřebiteli a k mírnému zlepšení došlo i mezi podniky. Zatímco v obchodu a ve vybraných službách důvěra mírně vzrostla, tak v průmyslu a ve stavebnictví byl zaznamenán pokles.

Lze tyto výsledky interpretovat jako zlepšení výhledu domácích subjektů na vývoj české ekonomiky? Domnívám se, že nikoliv. Důvěra spotřebitelů sice v letošním roce až na dubnový výsledek nepřetržitě roste a ve srovnání s loňským červnem je vyšší, ale celkově i nadále zůstává v hluboce negativním teritoriu. Spotřebitelé se nadále obávají budoucího ekonomického vývoje, růstu nezaměstnanosti a do útrat za zboží dlouhodobé spotřeby se příliš nehrnou.

Pomineme-li stavebnictví, kde se důvěra nachází již dlouhodobě na bodu mrazu, tak ani mezi průmyslovými a obchodními podniky není situace nikterak růžová a nedochází ke kvalitativnímu zlepšení v růstu důvěry. To platí i pro podniky zabývající se službami, kde je sice důvěra ve srovnání se zbylými oblastmi ekonomiky výrazně lepší, ale z dlouhodobého pohledu se i zde nachází pod dlouhodobým průměrem.

Na souhrnné hodnoty indikátoru důvěry lze tedy pohlížet pozitivně v tom smyslu, že důvěra mezi spotřebiteli a celkově mezi podniky dále neklesá, ale nikoliv v tom smyslu, že dochází ke kvalitativnímu zlepšení. V tomto ohledu lze říci, že nestačí jen pomyslného dna dosáhnout, ale také se od něj odrazit. A to se zatím neděje.


Miroslav Novák, analytik společnosti Akcenta

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3