INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Za nejvíce důvěryhodné osoby považujeme akademiky a odborníky. Věříme také technickým expertům a „lidem, jako jsem já“. Nejméně důvěry jsme vyjádřili zástupcům vlády a úředníkům, generálním ředitelům a řadovým zaměstnancům. To platí jak pro Českou republiku, tak v globálním měřítku. Důvěra v CEO u nás oproti loňskému roku poklesla o 3 %, věří jim 35 % lidí.

Důvěra v představitele vlády a úředníky klesla o téměř polovinu, a to na 18 %. Od firem vyžadujeme kvalitní služby a produkty, následování potřeb zákazníků a také transparentnost a etické jednání. Zejména posledně jmenované atributy podle nás firmy postrádají. To jsou výsledky třináctého ročníku mezinárodního průzkumu Edelman Trust Barometer. V ČR a SR, kde doplňující průzkum proběhl podruhé, se na něm podílela agentura AMI Communications.

Věříme selektivně
Akademici a odborníci se na špičce důvěry lidí ve světě podle Edelman Trust Barometeru drží již od roku 2009. A ani letos tento trend nebyl porušen. V České republice je jako důvěryhodný zdroj označilo 80 % lidí, loni 87 %. Komu dalšímu věříme to, co tvrdí? Technickým expertům (ve světě 67 % lidí, v ČR 56 %) a „lidem, jako jsem já“ (ve světě 61 %, v ČR 59 %). Nejméně naší důvěry mají zástupci vlády a úředníci. V ČR si pohoršili o 13 %.

Skeptičtí Češi
Zatímco loni řadovým zaměstnancům projevilo důvěru více než 40 % Čechů, letos to byla už jen třetina. Ve světě je jim nakloněna polovina respondentů. „Češi se stávají stále většími skeptiky, důvěru vkládají jen do odborníků a „lidí, jako jsem já“, na nikoho jiného spoléhat příliš nechtějí. Důvěra ve všechny subjekty krom technických odborníků a zástupců nevládních organizací klesla. A obdobná situace je i na Slovensku, tam vzrostla důvěra pouze v „lidi, jako jsem já“, v technické odborníky a v řadové zaměstnance. U všech ostatních subjektů zaznamenáváme pokles. Je vidět, že ačkoli již více než deset let žijeme odděleně, stále máme my, Češi a Slováci, obdobně černý pohled na svět,“ komentoval Marek Stránský, Managing Partner AMI Communications.

CEO s menším kreditem
Mezi nejméně důvěryhodné zdroje v ČR byli zařazeni stejně jako v loňském roce generální ředitelé. Důvěra v ně letos poklesla o další 3 %, a to na 35 %. Ještě hůře jsou na tom CEO v sousedním Slovensku, tam důvěru ředitelům projevilo pouhých 32 % respondentů. Ve světě ale jejich kredibilita pomalu roste – stále se sice řadí mezi nejméně důvěryhodné zdroje, oproti loňsku si však polepšili o 5 %. Důvěru jim projevilo 43 % respondentů. „I tak na tom ale čeští generální ředitelé nejsou zdaleka nejhůř. Za námi zůstávají i takové země, jako je Německo (28 %) či Nizozemí (26 %),“ říká Marek Stránský.

Jak ze skepse ven
V rámci průzkumu byla respondentům položena také otázka, jaké atributy mají vliv na budování důvěryhodnosti jednotlivých firem a jak jsou podle nich reálně naplňovány.

„Těmito výsledky by se společnosti měly inspirovat. Zaměřit by se měly zejména na to, jak být více transparentní. Jde o vlastnost, kterou nevybudujete ze dne na den, a co hůř, jakmile ji jednou v očích lidí ztratíte, těžko to budete napravovat. Dále by firmy měly více dbát na etické jednání a měly by zodpovědně přijmout příslušná opatření nutná k řešení vzniklých problémů či krize,“ popsal Marek Stránský.

O průzkumu
„Edelman Trust Barometr“ je celosvětový průzkum, který zjišťuje důvěru lidí ve firmy, média a NGOs. Letos se konal již třináctým rokem a probíhal v 28 zemích světa, včetně doplňujícího průzkumu v ČR a SR. „Edelman Trust Barometer“ se zaměřuje zejména na sledování názorů a postojů tzv. informované veřejnosti. Tu představují lidé s VŠ vzděláním, jejichž příjem se pohybuje v horním kvartilu jejich věkové skupiny a kteří sledují hospodářské zprávy nebo média a otázky veřejné politiky alespoň několikrát týdně. Právě zaměření na informovanou veřejnost dělá z „Edelman Trust Barometru“ unikátní průzkum. V každém státě proběhl průzkum mezi 200 respondenty, v Číně a USA mezi 500.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3