INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 Hlavní kritéria, která zvažují nadnárodní společnosti při rozhodování, zda do dané země umístit svou centrálu či dokonce investovat a budovat lokální výrobní závody, patří dopravní infrastruktura, vzdělání a praktická připravenost lidí pro práci v daném oboru, inovativnost zaměstnanců, ale zároveň také cena pracovní síly, politická stabilita, zdravotnická a kongresová infrastruktura a kulturní nabídka dané země.  Praha se podle nedávné studie společnosti Roland Berger Strategy Consultants umístila v porovnání s ostatními městy střední a východní Evropy na druhém místě, hned za Vídeň. Máme například vysoký počet univerzit, které se umístily v žebříčku evropských top 500. Lze tedy říci, že jsme pro zahraniční firmy atraktivní lokalitou. Stále je ale co zlepšovat – oproti západoevropským metropolím Praha stále zaostává.

Hubata copyPodle řady žebříčků a srovnání se západní Evropou Praha stále má co zlepšovat. Například Economist Intelligence Unit, který vyhlašuje žebříček nejlepších měst pro život, přiřknul Praze 60. místo – žebříček přitom vedou Vencouver, následovaný Vídní a Melbourne. Aby Praha a celá Česká republika zůstala jednou z preferovaných destinací v evropském měřítku, je třeba, aby její obraz na globální scéně byl ještě jasnější. Je třeba i nadále pracovat na zlepšování infrastruktury – např. počtu přímých leteckých linek, ve kterých stále ještě zaostávám, ale také např. na rozvoji veřejné dopravní sítě. Česká republika by se měla i nadále propagovat jako centrum inovace, kreativity a podporovat výzkumné a rozvojové iniciativy. Právě inovativnost je nyní alfou a omegou velkých nadnárodních společností. Technologická centra, průmyslové oborové klastry, PPP projekty, to je ta správná cesta pro českou ekonomiku.

Jaroslav Hubata-Vacek, ředitel Francouzsko-české obchodní komory

Ano, právě téma zvýšení atraktivity české ekonomiky, mezinárodní spolupráce firem, vytváření klastrů, otázky hledání a výchovy zaměstnanců a talentu, příklady inovací ze zahraničí, to jsou témata našich pracovních setkání a diskusních panelů, na které se chceme dále v letošním roce zaměřovat. Právě výměnou názorů, zkušeností a dialogem v ekonomické komunitě můžeme přispět k dalšímu zatraktivnění ČR jako cílové destinace zahraničních investorů. A naše členská základna 266 firem nám k tomu dává dobrou startovní pozici.

Od roku 1993 do roku 2011 (podle předběžných údajů) se evidují v české ekonomice francouzské investice v hodnotě 4,923 mil. EUR, což představuje cca 6,3% podíl na přímých zahraničních investicích v ČR. V roce 2011 byla Francie 7. největším investorem v ČR po Německu, Slovensku, Rakousku, Nizozemsku, Velké Británii a Švýcarsku.

Největší francouzskou investicí „na zelené louce“ v ČR je společná investice francouzské společnosti PSA Peugeot – Citroën a japonské společnosti Toyota do nového závodu na výrobu malých osobních automobilů TPCA v Kolíně, jejíž výše je 1,3 miliard EUR. Závod zahájil výrobu v roce 2005. Společnost TPCA využívá z 80% součástek pocházejících od českých subdodavatelů.

Můžeme také zmínit příklad francouzské společnosti Sanofi, která je členem naší komory. Ta se po akvizici největší české farmaceutické firmy Zentiva rozhodla vytvořit právě u nás centrálu pro řízení, vývoj generických léků a česká Zentiva se tak stala mezinárodní značkou, působící na 35 trzích.

Dále mezi významné francouzské investory patří Société Générale (Komerční banka), Vinci (stavebnictví), Veolia Water (vodovody a kanalizace), Sodexho (veřejné stravování), Alstom (dopravní prostředky),  Danone (potravinářství), Lafarge (stavebnictví), Bograin (potravinářství), Saint-Gobain (stavebnictví), Suez (vodovody), Colas (silniční stavitelství), Pechiney (produkce hliníku), Altran (consulting), Lyonnaise des Eaux (vodárenství), Valeo (autopříslušenství), Ondeo services (energetika), Schneider Electric (elektronika).

Jaroslav Hubata-Vacek, ředitel Francouzsko-české obchodní komory 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3