INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Druhá polovina roku by mohla být pro maloobchodníky o něco lepší, ale nelze počítat s tím, že Češi začnou výrazněji utrácet. Zatím k tomu nemají důvod.

Červencové tržby v maloobchodě ve srovnání s předchozím měsícem vzrostly o 0,7 %. Oproti stejnému období loňského roku maloobchodní tržby vzrostly o 4,0 %, po očištění o vliv počtu pracovních dní růst činil 0,7 %. Letošní červenec měl vyšší počet pracovních dní, než ten loňský.

Za růstem maloobchodu stál především motoristický segment. Meziročně tržby za prodej a opravy motorových vozidel vzrostly o 10,7 % a k celkovému růstu přispěly 3,0 procentními body (p. b.). Prodej potravin meziročně zaznamenal růst o 1,4 % s přispěním do celkových tržeb 0,4 p. b. Tržby za prodej nepotravinářského zboží meziročně vzrostly o 3,1 % s přispěním do celkových tržeb 1,0 p. b. Naopak k poklesu došlo v případě prodeje pohonných hmot o 4,1 % meziročně s negativním příspěvkem do celkových tržeb  – 0,4 p. b.

Není překvapením, že pokračuje trend růstu prodeje zboží přes internet a prostřednictvím zásilkové služby (o 25,8 % meziročně). Téměř dvouciferný růst zaznamenaly i tržby z prodeje počítačů ve specializovaných prodejnách (9,0 %) a rostly i tržby za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (3,3 %). Na druhé straně poklesly tržby za prodej potravin v nespecializovaných prodejnách (-3,0 %).

Situace v maloobchodu se i přes červencový růst příliš nemění. Češi se do nákupů nehrnou, řídí se především podle ceny a vyhledávají slevy a zboží v akcích. Druhá polovina roku by mohla být pro maloobchodníky o něco lepší, ale nelze počítat s tím, že Češi začnou výrazněji utrácet. Zatím k tomu nemají důvod. Za celý letošní rok proto i nadále počítám se stagnací maloobchodních tržeb.

(tz)

 

 

 

 

 

Miroslav Novák

analytik společnosti AKCENTA

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3