INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Francouzsko-česká obchodní komora oslovila malé a střední firmy v průzkumu zaměřeném na přínosy členství v EU pro jejich podnikání a problematiku čerpání Evropských fondů. Většina firem vidí v EU přínos díky volnému pohybu. Zajímavými tématy spojenými s EU jsou pro firmy pracovní příležitosti a možnost podnikání v unii. Čtvrtina dotazovaných uvažuje o budoucím čerpání Evropských fondů, naráží ale na překážky v podobě složité administrativy a časové náročnosti. Vstup do eurozóny vidí firmy skepticky.

Členství v EU je přínosem

Členství České republiky v EU znamená pro téměř polovinu dotazovaných firem (48 %) přínos, zatímco třetina dotazovaných se domnívá, že členství jejich firmu neovlivňuje. Pro 19,3 % znamená spíše komplikace.

Klíčová témata, která jsou v souvislosti s EU pro firmy důležitá, jsou pracovní příležitosti a možnosti podnikání v EU. Obě tyto oblasti považuje za podstatné polovina dotazovaných firem. Třetina uvedla mezi zajímavými tématy také evropské fondy a oblast ochrany spotřebitele. Společná měna a fungování eurozóny je významným tématem pro 24,8 % respondentů.

Na otázku v čem vidí největší přidanou hodnotu EU, firmy nejčastěji uvedly volný pohyb – v této oblasti má vysokou přidanou hodnotu unie pro 63 % dotázaných. Malou přidanou hodnotu naopak vidí v ekonomickém růstu, politické stabilitě a legislativě.

„Jak potvrdil náš průzkum, členství v EU je pro firmy přínosem především díky volnému pohybu a možnostem mezinárodního podnikání. Konkrétní příklady toho vidíme i v praxi a každodenní činnosti naší komory -  ročně pomáháme desítkám malých a středních firem z Francie vstoupit na český trh a naopak českým firmám navázat vztahy se  společnostmi ve Francii. České malé a střední firmy zatím váhají s investicemi v západní Evropě. Mohly by si ale vzít příklad z firem z Francie či Německa, které úspěšně investují na našem trhu. Pro české MSP představují evropské trhy dostupnější a bezpečnější obchodní příležitosti,  než jsou trhy zemí BRICS." uvedl Jaroslav Hubata-Vacek, ředitel Francouzsko-české obchodní komory.

Euro ještě raději ne

Většina firem (55 %) si myslí, že by Česká republika ani po překonání krize eurozóny neměla vstupovat do evropské měnové unie a zavést euro. Třetina firem je pro zavedení společné měny, ale až později. Pro co nejrychlejší zavedení eura se vyjádřilo 8,9 % respondentů.

Čerpání dotací komplikuje administrativa

Hlavní komplikace spojené s čerpáním Evropských fondů vidí firmy ve složité administrativě a časové náročnosti. Dotazovaní nejčastěji čerpali dotace v oblastech Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Lidské zdroje a zaměstnanost, Podnikání a inovace. 24 % firem uvažuje o využití fondů v budoucnu, zatímco 39 % o využití dotací neuvažuje.

„Složitá administrativa a časová náročnost jsou pro firmy hlavními komplikacemi při čerpání Evropských fondů. Fungování a formální nároky na administraci ze strany EU by jistě šlo zefektivnit. Složité nastavení jejich čerpání skrze dvacet šest operačních programů je však českým specifikem. Pro budoucí zlepšení je třeba dosavadní systém operačních programů v nadcházejícím finančním období zjednodušit a vystavit jej efektivní kontrole. České firmy a celá společnost by neměly nadále tolerovat českému státnímu aparátu byrokracii, nečinnost či politický klientelismus, které nás připravují o obrovské finanční prostředky a možnosti růstu,“ uvedl Jaroslav Hubata-Vacek.

Průzkum realizovala Francouzsko-česká obchodní komora v červenci a srpnu 2013 mezi středními a malými firmami v České republice – z řad svých členů i nečlenských firem. Vzorek zahrnoval 202 manažerů s řídící pravomocí

O Francouzsko-české obchodní komoře

Francouzsko-česká obchodní komora byla založena v březnu 1996 a v současnosti má  přes 250 členů, z čehož 57 % tvoří "francouzské" firmy, 32 % české firmy a 11 % firmy s mezinárodní účastí.

FČOK pořádá diskusní fóra, společenské a sportovní akce pro členské firmy i veřejnost a rovněž se věnuje publikační, vzdělávací a poradenské činnosti určené českým a francouzským firmám.

Více informací na www.ccft-fcok.cz  

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3