INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Firmy se v posledních letech začaly při vybírání dárků nudit, nebaví je koloběh stále stejných nablýskaných psacích souprav, neosobních diářů či unifikovaných aktovek. Stále častěji hledají něco jiného, svěžího a neokoukaného. Nevšední, originální, designová a především recyklovaná – taková je firemní komunikace v 21. století.

Možná zpočátku převládala hlavně snaha velkých společností viditelně ukázat svoji společenskou odpovědnost, nebo to snad byla touha po originalitě, co firmy poprvé přivedlo k nápadu darovat produkty z recyklovaného materiálu. Dnes je to především moderní trend. Na rozdíl od typicky katalogových triček, mikin a tašek s logem, které obdarovaný raději schovával ve skříni nebo je nosil především doma, se za tyto produkty nestydí. Naopak! Rád se veřejně pochlubí, že má něco originálního. A kupodivu mu vůbec nevadí, že přestože si obvykle potrpí na drahé značkové oblečení, jeho taška, diář nebo obal na dokumenty už mají něco za sebou a jsou recyklované.  

Tašky, které závodily v rallye Paříž - Dakar

Jak je možné, že si nejen manažeři tolik potrpí na věci, které žijí svůj druhý život po životě? Nejenže se za ně nestydí, ale dokonce je i vyhledávají a chlubí se jimi. „Především proto, že recyklací se do světa firemní komunikace přináší vtip, nápady a navíc i určitý příběh. Předměty z reklamních katalogů byly možná lehce dosažitelné, ale zároveň poněkud bezduché a neosobní. Pod rukama našich designérů však vznikají produkty s vnitřní filozofií a navíc, jak jsem již uvedl, pokaždé s jiným zajímavým příběhem.“ Vysvětluje Jakub Chleboun, majitel společnosti Respiro. A jako typický a velmi úspěšný příklad uvádí nedávno dokončenou sérii reklamních tašek ušitých z plachty závodního speciálu Lopraisovy Tatrovky.

Jakub Chleboun k tomu dodává „každá série produktů je limitovaná, i kdybychom chtěli, nemůžeme vytvořit víc stejných kusů. Není to prostě fyzicky možné, každý materiál je unikátní, a jakmile jednou dojde, daná série končí. Tím jsou naše produkty zvláštní, proto jsou neopakovatelné a zároveň i žádané.“

 

Pozná je každý   

Pestrobarevné tašky, diáře, peněženky, kabelky, batohy, klíčenky a řada dalších předmětů vzniká z vysloužilých billboardů nebo plachet na auto. Na první pohled je poznáte a rozhodně si je nespletete s žádnou sériovou výrobou.

Neméně zajímavě působí tašky vyhotovené z použitých cykloduší. Černá barva, jemný plastický vzorek a řada nápaditě zpracovaných produktů dává tušit i zdroj materiálu, přesto působí jemně a elegantně. Zatímco spoustu žen doslova očarovaly šperky z plochých spojů s typickým zeleným podkladem, nejeden muž zase preferuje nezničitelné boty z pneumatik.

Znovu ožívají

Možnosti recyklace jsou nepřeberné. Každý kus je ručně zhotovený originál a díky tomu je neopakovatelný. „Je to příběh běžného života, který dává starým věcem nový význam a ve firemní komunikaci už hraje svoji nezastupitelnou roli.“ uzavírá Jakub Chleboun.

 

Zdroj: www.respiro.cz

 

 

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3