INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Fixace ceny povinného ručení na několik let dopředu, kterou nově nabízí některé pojišťovny, má své výhody i nevýhody. Řidiči proto musejí používat hlavně selský rozum. Pokud by se orientovali pouze podle reklamních hesel, fixace by jim nemusela přinést kýženou úsporu. Faktem však je, že ceny povinného ručení budou v příštích letech stoupat, takže fixace stávající cenové nabídky rozhodně stojí za úvahu. Přinášíme vám základní argumenty pro i proti.

Sazby povinného ručení několik let klesaly, nyní nastává opačný trend. Jednou z příčin jsou legislativní změny. Od letošního září mají pojišťovny povinnost odvádět minimálně 3 % z přijatého pojistného do Fondu zábrany škod. Současně se zvedla paušální částka za každou hodinu zásahu hasičů u dopravní nehody. Nový občanský zákoník navíc od roku 2014 zvyšuje nároky motoristů na pojistná plnění. „Předpokládané vyšší škody na straně jedné se však logicky musejí projevit i na straně druhé. Postupná individuální úprava cen povinného ručení u smluv, které mají výročí po prvním lednu příštího roku, je v tomto kontextu logickým krokem,“ uvedl Jiří Cívka, mluvčí pojišťovny Generali. S výraznějším navýšením musejí podle něj počítat zvláště rizikoví řidiči.

Některé pojišťovny v souvislosti se zdražováním nabízejí fixaci ceny povinného ručení až na 3 roky. Výhoda spočívá v tom, že s očekávaným růstem sazeb bude povinné ručení za 3 roky zcela jistě dražší než nyní. Potíž je ale v tom, že fixaci nabízejí pojišťovny převážně u prémiových produktů, které jsou výrazně dražší než jejich nejlevnější nebo středně drahé varianty povinného ručení. „Pokud si klient sjednává pojištění v levnější variantě, je pravděpodobné, že i za tři roky bude platit nižší pojistné, než kdyby si sjednal dražší, a přitom cenově fixovanou variantu,“ upozornil Roman Sznapka, produktový manažer Triglav pojišťovny.

Například Česká pojišťovna automaticky poskytuje tříletou garanci nezměněné ceny ve variantách povinného ručení Exclusive Plus, Exclusive Max a Premium. „Garance znamená, že uvedenou dobu nedojde ze strany České pojišťovny ke změně ceny povinného ručení, tato cena je tedy po dobu 36 měsíců fixována a každý klient tak již při sjednání pojistné smlouvy přesně ví, kolik v následujících obdobích za pojištění zaplatí,“ popsal Jan Marek z útvaru komunikace České pojišťovny. Podobně pojišťovna Generali nabízí tříletou záruku stejné výše pojistného všem klientům, kteří si do února příštího roku sjednají povinné ručení ve variantě CarFIX. Kooperativa fixaci poskytuje převážně u vozových parků, pokud je to podmínka ve výběrovém řízení. Jinak průzkumy Kooperativy podle mluvčího Milana Káni zatím neukazují, že by o garantované ceny měl zájem i běžný řidič.

Odborníci apelují na řidiče, aby u každé nabídky zvážili, zda je pro ně skutečně výhodná. Platí to nejen o povinném ručení, ale stejně tak o hypotékách nebo platbách za energie. „Na první pohled lákavá nabídka ve výsledku nemusí vůbec znamenat očekávanou úsporu. Vždy platí, že lidé by se měli řídit prostým selským rozumem,“ uzavřel Roman Sznapka z Triglav pojišťovny.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3