INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Co dělají zaměstnanci u svých počítačů v práci? Třetinu pracovní doby stráví na internetu brouzdáním po stránkách, které s jejich prací vůbec nesouvisí. V prosinci do toho navíc vstoupilo shánění vánočních dárků.

Během letošních Vánoc strávili zaměstnanci u firemních počítačů více mimopracovního času než v minulých letech: 1,5 hodiny denně. „Online poflakování“ v práci pokračuje i v lednu kvůli výprodejům a bude nabírat na intenzitě s blížící se olympiádou v Soči.

Během letošních Vánoc prošly zatěžkávací zkouškou nejenom e-shopy, ale také tolerance zaměstnavatelů. Během Vánoc tradičně poklesne pracovní morálka zaměstnanců, kteří se místo práce na firemních počítačích věnují soukromým aktivitám. Dokládají to analytická čísla technologické společnosti truconneXion, která vyvíjí software pro sledování firemní výpočetní techniky.

„Prosinec je tradičně z hlediska promrhané pracovní doby suverénně nejhorším měsícem v roce. Poslední měsíc roku 2013 byl navíc o 1,5 % horší než předchozí prosinec. Zaměstnanci strávili na internetu v průměru třetinu svého celkového aktivního času na počítači mimopracovními aktivitami, což podle druhu profese odpovídá přibližně jedné a půl hodině z osmihodinové pracovní doby,“ uvádí Martin Hnízdil, AuditPro manažer společnosti truconneXion.

(tz)

 

 



 



 



 



 



 



 



 

Flákání v práci dohánějí zaměstnanci často po večerech doma

 

Typický snímek pracovního času sestavený společností truconneXion ovšem dokazuje, že větší míra zneužívání času pro soukromé účely je vykoupena delší pracovní dobou. „Řada zaměstnanců pracuje v podvečerních a večerních hodinách, mnohdy z domova, a pracovní den se prodlužuje,“ vysvětluje Martin Hnízdil.

 

 

 

Podle společnosti truconneXion je na vrcholu statistiky mimopracovních činností na internetu online nakupování. Stále více času tráví zaměstnanci na sociálních sítích, zejména Facebooku.

 

 

 

 

TOP 5 vánočních mimopracovních aktivit

  • online nákupy

  • sociální sítě

  • plánování vánočních dnů

  • výběr a rezervace dovolené

  • rozesílání péefek

 

 

Jak před Vánoci 2013 kulminovala nákupní horečka na internetu?

  • 11.11. – první vrchol - ve dnech po intervenci ČNB

  • 9. 12. –první vrchol – plánované nákupy svědomitějších zákazníků

  • 16.12. –druhý vrchol – roste podíl „last minute“ zákazníků mužského pohlaví

 

Sociální sítě umazávají z dříve dominantního podílu soukromé pošty a Facebook alternuje i rozesílání vlastních přání či péefek. Nejfrekventovanější privátní aktivity na internetu doplňuje plánování příprav vánočních či novoročních svátků a zimní dovolené,“ vysvětluje Martin Hnízdil.

 

 

Místo práce lidé hlavně nakupují, letos i kvůli ČNB

 

Předvánoční nákupy letos odstartovala intervence České národní banky, která urychlila nakupování už v první polovině listopadu ve snaze získat zboží za staré, příznivější ceny.

 

 

 

„Bezprostředně se to projevilo i ve výkonu zaměstnanců, kdy ve dnech po intervenci čas věnovaný privátním záležitostem zaznamenal vzestup ve srovnání s průměrnou hodnotou minulých let o 20 % času ,“ analyzuje chování zaměstnanců Martin Hnízdil.

 

 

 

Online nakupování v pracovní době v roce 2013 kulminovalo v týdnu od 9. a 16. prosince a „zaměstnalo“ lidi v předvánočním týdnu déle než dříve, což je způsobeno zkracujícími se dodacími lhůtami elektronických obchodů.

 

 

 

Oproti minulým rokům také více vynikne permanentní charakter kampaně, kdy předvánoční nakupování plynule přejde do období povánočních výprodejů a slev. „K e-shopům se zaměstnanci vrací hned po návratu ze svátků, aby prozkoumali nabídku povánočních výprodejů, větší vliv na jejich rozhodování mají také weby porovnávající ceny, kde tráví více času,“ říká Martin Hnízdil z truconneXion.

 

 

 

Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) hodnotí obchodní výsledky letošních Vánoc v české e-komerci jako vydařené. „Odhadujeme, že během „sezony“ utratili spotřebitelé za zboží na internetu 18,5 mld. Kč, což je přibližně 15% nárůst oproti loňskému roku.“ Obdobně slibně se jeví období povánočních výprodejů. „Odstartovaly hned 25. prosince a především velcí obchodníci je hodnotí jako velmi dobré,“ dodává Jan Vetyška za APEK. Typický zákazník je ve věku 25 – 34 let, o něco více nakupují muži. Přednost nákupům online dávají lidé se středním nebo vyšším vzděláním. 67% nakupujících provede za 12 měsíců 5 a více nákupů v nejobvyklejší výši 501 – 1000 korun.

 

Olympiáda v Soči sníží pracovní výkonnost stejně jako prezidentské volby

 

Blížící se únorové zimní olympijské hry v Soči budou mít na pracovní morálku podobný dopad jako loňské prezidentské volby, vyplývá z analýzy společnosti truconneXion.

 

 

 

„S tím, jak se bude únorový tahák blížit, půjde obvyklý pracovní výkon zaměstnanců až o 20 % dolů. Zaměstnavatelé by proto měli počítat s tím, že olympiáda zaujme široké vrstvy národa včetně těch, kteří normálně sledováním sportovních výsledků čas netráví,“ vyvozuje AuditPro manažer Martin Hnízdil z minulých analýz společnosti truconneXion.

 

 

 

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Další informace poskytnou:

 

Martin Hnízdil, AuditPro manažer společnosti truconneXion
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., mobil: 777 746 616, tel.: 326 711 711

 

 

 

Radovan Suk, mediální zástupce společnosti truconneXion

 

e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., mobil: 731 444 043

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

O společnosti truconneXion – www.txn.cz

 

Společnost truconneXion, a. s., poskytuje déle než šestnáct let profesionální IT služby společnostem z nejrůznějších sektorů. Společnost je od svého vzniku koncipována jako moderní organizace, která se dokáže velmi pružně přizpůsobit specifikům trhu a dynamice vývoje informačních technologií.

 

 

 

O produktu AuditPro – www.auditpro.cz

 

AuditPro je původní český nástroj pro správu licencí a evidenci počítačů. Umožňuje ve velmi krátké době zavést efektivní správu softwaru, hardwaru i veškerého ostatního majetku tak, aby probíhala s minimálním úsilím a maximálně šetřila prostředky firem. Přináší rovněž unikátní informace o skutečném využití používaných IT zařízení a softwarových aplikací konkrétním uživatelem.

 

Díky nástroji AuditPro obdržela technologická společnost truconneXion prestižní ocenění Partner roku 2010 pro střední a východní Evropu v kategorii Software Asset Management (SAM) od společnosti Microsoft.

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3