Pro české domácnosti je při výběru dodavatele energií naprosto rozhodující cena. Ta hraje
hlavní roli u téměř dvou třetin Čechů. Naopak, spolehlivost nebo dostupnost poboček
dodavatele v rozhodování téměř nehraje roli. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti
CENTROPOL ENERGY, jednoho z největších alternativních dodavatelů energií.
„Z průzkumu jasně vyplývá, že na cenu energií je česká populace velmi citlivá a že hraje klíčovou roli při rozhodování o tom, kterého dodavatele si zákazník vybere. Svědčí to mimo jiné také o tom, že lepší cena u jiného dodavatele může být stále pro zákazníky důvodem k tomu, aby přešli k tomu levnějšímu,“ komentoval výsledky průzkumu obchodní ředitel a člen představenstva CENTROPOL ENERGY
Lukáš Pokrupa.
S velkým odstupem za cenou jako hlediskem pro rozhodování hrají roli při výběru dodavatelů jeho reference To ovlivňuje necelou desetinu Čechů. Jen zhruba stejnou váhu Češi přikládají rozsahu nabízených služeb jednotlivých dodavatelů.
Na opačném konci se zastoupením pouze u necelých čtyř, respektive tří procent dotazovaných hraje roli spolehlivost a dostupnost. „To, že spolehlivost dodavatele hraje tak malou roli, je možné vysvětlit postupnou edukací zákazníků. Ti již dnes vědí, že přerušení dodávek je u jakéhokoliv dodavatele velmi málo pravděpodobné. Jistým překvapením je i malý důraz zákazníků kladený na dostupnost dodavatele. Dává to tušit, že zákazníci nemusí svého dodavatele vidět v kamenné pobočce na každém rohu. Stačí jim, že s ním komunikuje přes telefon nebo e-mail,“ doplňuje Lukáš Pokrupa.
Exkluzivní anonymní průzkum uskutečnila společnost CENTROPOL ENERGY na začátku letošního roku. Účastnilo se jej přes 200 respondentů.
O společnosti CENTROPOL ENERGY, a.s.
CENTROPOL ENERGY, a.s. působí na trhu s elektřinou již od roku 2007 a je jedním z největších alternativních dodavatelů v České republice. Na trh se zemním plynem vstoupila společnost na začátku roku 2010. Zemní plyn a elektřinu dnes dodává více než 330 tis. zákazníků. Převážnou část odběratelů, zhruba 80 procent, tvoří domácnosti. Zbylých 20 procent tvoří města a obce, organizace státní správy či malé a střední firmy. Mezi významné zákazníky CENTROPOL ENERGY patří například ministerstvo vnitra, ministerstvo spravedlnosti, několik krajů a krajských měst. CENTROPOL ENERGY dodává energie také maloobchodnímu řetězci SIKO koupelny, maloobchodní síti ENAPO, pražské ZOO, Lesům ČR, řadě nemocnic a dalších firem.
CENTROPOL ENERGY, a.s. je jednou ze společností patřících do skupiny CENTROPOL, která působí v energetickém sektoru již od roku 2002. V roce 2013 se společnost poprvé dostala do žebříčku Czech TOP 100 a stala se jednou z pěti největších firem Ústeckého kraje. Tržby společnosti dosáhly v roce 2012 podle auditovaných výsledků šest miliard korun, což je o 29 procent více než v roce 2011. Do skupiny CENTROPOL patří také první plnohodnotný virtuální mobilní operátor zaměřený na domácnosti, který spustil své služby v září 2013.
CENTROPOL ENERGY, a.s. na podporu a rozvoj sounáležitosti lidí s místem, kde žijí, založil dárcovský fond Energie pomáhá. Více na www.energie-pomaha.cz.
(tz)