INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

food HD tcheEvropané méně obědvají a mnohem více hledí na to, kolik za hlavní jídlo dne zaplatí. Jedinou zemí, kde lidé letos na oběd v pracovním týdnu míří o něco častěji než před čtyřmi lety, je Česko. V porovnání se západoevropskými zeměmi ale máme stále co dohánět. Zatímco v tuzemsku si pravidelně oběd dopřává jen o něco více než polovina zaměstnanců, v dalších západoevropských zemích jsou to stále – i přes pokles – v průměru tři ze čtyř lidí.

Vyplývá to ze srovnávacího průzkumu o stravování, který vypracovala společnost Edenred, známá vydáváním stravenek Ticket Restaurant. Průzkum je součástí projektu EU na propagaci zdravé výživy FOOD. Šetření se uskutečnilo formou internetového dotazování v letech 2010 a 2014. Letos na začátku roku se ho účastnilo 4 612 lidí v šesti zemích EU (Belgie, ČR, Francie, Itálie, Španělsko a Švédsko). Nejvíce se podle průzkumu snížil počet lidí, kteří pravidelně obědvají ve „spořivém“ Švédsku a v jižních státech unie, které byly nejvíce zasaženy druhou vlnou ekonomické krize – tedy ve Španělsku a Itálii.

Lidé, kteří jdou na oběd pak při výběru jídla stále mnohem častěji hledí na to, kolik zaplatí. Důležitost ceny při rozhodování o obědě se zvýšila ve všech sledovaných zemích. Ve dvou státech - Belgii a Itálii je cena nyní tím hlavním kritériem, v Česku a Španělsku je na druhém místě. „Velmi důležitý při rozhodování je také čas strávený na obědě – lidé preferují rychlou obsluhu a blízkost místa, kde obědvají,“ uvedla marketingová ředitelka společnosti Edenred Daniela Pedret. Výsledky podle ní ovlivňují dva faktory: tlak na efektivitu a pak také důsledky ekonomické recese.

Češi jsou výjimeční ve srovnání s obyvateli dalších států i tím, že když jdou na oběd, pak zdaleka nejčastěji do restaurace nebo závodní jídelny. „V České republice je to z velké části díky stravenkám, jejichž cena podle našich údajů pokrývá 80–90 % ceny poledního menu v restauracích. Také máme velmi rozvinutý systém závodního stravování,“ doplnila Pedret.

Zajímavostí je, že nejméně Čechů v porovnání s dalšími státy jí doma. Domácí oběd si dopřávají v pracovním týdnu Francouzi a Španělé.

Poznámka: v roce 2014 se uskutečnilo první šetření i na Slovensku, ale jelikož nejsou k dispozici data z roku 2010 nejsou výstupy zahrnuty.

***

Edenred, světový lídr předplacených poukázkových systémů, nabízející řešení určené jednotlivcům a firmám na posílení jejich životní pohody a výkonnosti. Přítomný ve 40 zemích celkem se 6 000 zaměstnanci. Více než 640 000 klientských firem a veřejných institucí, 40 milionů uživatelů služeb a 1,4 milionů partnerských provozoven. Edenred nabízí dvě kategorie produktů:

-Zaměstnanecké benefity a benefity pro veřejné instituce, týkající se stravování (Ticket Restaurant, Ticket Alimentation) nebo kvality života (Ticket CESU, Childcare Vouchers…)

-Výkonnost a motivace: řízení nákladů (Ticket Car…), produkty jako nástroje stimulace a odměňování (Ticket Compliments, Kadeos…) a nové produkty elektronických předplacených služeb

V roce 2013, Edenred realizoval objem ve výši 17,1 miliardy EUR, z toho více než 60 % v rozvojových zemích.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3