INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Z březnové ankety realizované headhunterskou firmou Recruit CZ vyplývá, že se třetina firem chystá k náboru nových zaměstnanců. 71% naopak uvedlo, že počítá se standardní fluktuací a replacementem. Kromě toho firmy naznačily, že nechystají(81%) plošné zvyšování platů. Třetina z těchto firem nicméně bude zvyšovat platy individuálně na základě osobních hodnocení a výkonosti. Navýšit mzdy v průměru u všech zaměstnanců pak plánuje 19% firem. Anketa je součástí dlouhodobého projektu dotazování firem působících na českém trhu, kterého se pravidelně účastní až 52 společností z oblastí FMCG, retailu, výroby, automotive, služeb a finančního sektoru.

Na březnovou anketní otázku: “Chystáte v roce 2014 plošné zvyšování platů nebo nábor nových zaměstnanců?”, odpovědělo 27 firem, které zastupují 64 tisíc zaměstnanců na českém trhu. Odpovídaly mimo jiných Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

Poslední zprávy ukazují na citelné oživení ekonomiky, což podporuje optimismus v oblasti zaměstnanosti. Headhunterská firma Recruit CZ proto u vybraných společností působících na českém trhu zjišťovala, zda optimistické výhledy ekonomiky znamenají i reálné zvyšování mezd a nábor nových zaměstnanců. Z anktety jasně vyplývá, že většina dotázaných firem (81%) zatím vyčkává a k plošnému zvyšování mezd ani náboru nových zaměstnanců (71%) se nechystá. U firem, které nábor chystají (29%) jde zejména o zaměstnance do nových prodejen či operativní nábor pro aktuální potřeby - tzn. nejedná se o nová pracovní místa spojená například s rozšiřováním výroby.

Projekt anketního dotazování firem z prostředí českého pracovního trhu, se kterým přichází společnost Recruit CZ, bude na měsíční bázi přinášet zajímavé informace ze segmentu rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb a bankovnictví. „Jsme headhunterská společnost, která pracuje pro firmy v těchto sektorech. Rozhodli jsme se měsíčně těmto firmám zprostředkovat jednoduché závěry z trhu, který je zajímá. Jde o kvalitativní analýzu odpovědí na jednoduchou anketní otázku poslanou firmám, které o účast v projektu předem projevily zájem“, říká k projektu ředitelka firmy Recruit CZ, Markéta Švedová.

Informace o projektu:

Ojedinělý, interaktivní a dlouhodobý projekt měsíčního dotazování se zaměřuje na vývoj na pracovním trhu v České republice. Na pravidelné anketní otázky budou měsíčně odpovídat HR manažeři, personální, obchodní nebo generální ředitelé firem z oblastí rychloobrátky, maloobchodu, výroby, automotive, služeb, finančního sektoru z 52 oslovených firem, kteří předem projevili o účast v projektu zájem. Jsou jimi například Agrofert, Ahold CR, Avire, Brown-Forman Czechia, Colgate-Palmolive, Henkel ČR, JRC Czech, Kostelecké uzeniny, Madeta, Mondelez Czech Republic, Nestlé, Nielsen, Steilmann, p.k.Solvent, Ravena nebo Whirlpool.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3