INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

I v únoru pokračoval prudký růst maloobchodních tržeb. Meziročně vzrostly o 8,1 % a to především díky motoristickému segmentu, kde prodeje vzrostly téměř o 20 %. Motoristický segment, respektive prodeje aut jsou hlavním motorem růstu maloobchodu. Otázkou je, kolik prodaných aut skutečně směřuje na český trh, respektive jaký podíl tvoří nákupy tuzemských zákazníků a kolik jde z titulu levné koruny na vrub nákupům zahraničních spotřebitelů.

Maloobchod bez aut až tak oslnivé výsledky nenabízí. Tržby se aktuálně zvýšily o 3,2 %, a to především díky nízkému srovnávacímu základu z loňského roku. Loni v únoru totiž tržby spadly téměř o tři procenta. Vývoj obchodu bez aut je tak mnohem stabilnější a klidnější.

Ve své prudké expanzi i v únoru pokračovaly internetové obchody. Nárůst téměř o 19 % svědčí o jejich stále rostoucí atraktivitě pro zákazníky. Téměř neomezená nabídka, zajímavé ceny, pohodlí a důvěryhodnost stabilních hráčů na trhu je pro českého zákazníka neodolatelná.

Z pohledu zboží jsou čeští zákazníci lační zejména po elektronice, jejichž ceny dlouhodobě klesají. Nákupy telefonů, mobilů a tabletů jsou nepochybně i letos tím nejatraktivnějším zbožím.

Maloobchod je stále ve vysokém plusu díky autům, jejichž ceny jsou na českém trhu stále ještě atraktivní. Evropa se potýká s přebytkem produkčních kapacit, což se promítá i do dlouhodobého vývoje cen v motoristickém segmentu. Tuzemské prodeje navíc podpořila i slabá koruna, která zlevnila nákupy zahraničních zákazníků.

Petr Dufek, analytik ČSOB

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3