INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Na posledním jednání se vláda mimo jiné zabývala plněním exportní strategie České republiky za uplynulý rok. Petr Knap, vedoucí partner společnosti EY pro veřejný sektor, v této souvislosti doporučuje jasněji stanovit hlavní ukazatele, podle kterých budeme úspěch této strategie hodnotit, a především znovu vybudovat silnou značku "Made in Czech Republic".

"Hodnocení exportní strategie konstatuje, že došlo v řadě ukazatelů ke zlepšení, hlavní důraz je věnován nárůstu diverzifikace exportu směrem k prioritním zemím – zejména mimo EU. Zásadní otázkou ovšem je i to, zda je tato diverzifikace a vůbec nárůst objemu exportu udržitelný. S tím souvisí struktura exportérů - jde spíše o kompletátory s přidanou hodnotou nebo jen subdodavatele, kteří mají velmi nejistou a postradatelnou roli v dodavatelském řetězci? Obdobně je zásadní, zda jsou exportované produkty se skutečnou přidanou hodnotou, inovativní a dlouhodobě uplatnitelné na cílových trzích? Zjistíme tak, že exportní úspěšnost velmi souvisí s tím, jak kvalitně je strukturována česká ekonomika a čeští výrobci. Dlouhodobě se na příklad ve světě úspěšně podporuje koncept clusterů a koncentrace ekonomik na prioritní obory. Pokud chceme cíleně rozšiřovat úspěšný český export, tak musíme znovu vybudovat silnou značku “Made in Czech Republic” a můžeme ji vybudovat pouze ve velmi úzkém sortimentu, zájemců je na světových trzích hodně. K dobrému produktu pak patří dobrá a soustavná podpora ze strany exporních služeb (největší hodnotu mají pro menší společnosti), financování a garancí (pro menší i větší podniky) a silná politická  a diplomatická podpora. A celkově bych k exportní strategii doporučil jasněji stanovit hlavní ukazatele, podle kterých hodnotíme úspěch strategie či jejích komponent," uvedl P. Knap.

 


Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3