INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Na posledním jednání se vláda mimo jiné zabývala plněním exportní strategie České republiky za uplynulý rok. Petr Knap, vedoucí partner společnosti EY pro veřejný sektor, v této souvislosti doporučuje jasněji stanovit hlavní ukazatele, podle kterých budeme úspěch této strategie hodnotit, a především znovu vybudovat silnou značku "Made in Czech Republic".

"Hodnocení exportní strategie konstatuje, že došlo v řadě ukazatelů ke zlepšení, hlavní důraz je věnován nárůstu diverzifikace exportu směrem k prioritním zemím – zejména mimo EU. Zásadní otázkou ovšem je i to, zda je tato diverzifikace a vůbec nárůst objemu exportu udržitelný. S tím souvisí struktura exportérů - jde spíše o kompletátory s přidanou hodnotou nebo jen subdodavatele, kteří mají velmi nejistou a postradatelnou roli v dodavatelském řetězci? Obdobně je zásadní, zda jsou exportované produkty se skutečnou přidanou hodnotou, inovativní a dlouhodobě uplatnitelné na cílových trzích? Zjistíme tak, že exportní úspěšnost velmi souvisí s tím, jak kvalitně je strukturována česká ekonomika a čeští výrobci. Dlouhodobě se na příklad ve světě úspěšně podporuje koncept clusterů a koncentrace ekonomik na prioritní obory. Pokud chceme cíleně rozšiřovat úspěšný český export, tak musíme znovu vybudovat silnou značku “Made in Czech Republic” a můžeme ji vybudovat pouze ve velmi úzkém sortimentu, zájemců je na světových trzích hodně. K dobrému produktu pak patří dobrá a soustavná podpora ze strany exporních služeb (největší hodnotu mají pro menší společnosti), financování a garancí (pro menší i větší podniky) a silná politická  a diplomatická podpora. A celkově bych k exportní strategii doporučil jasněji stanovit hlavní ukazatele, podle kterých hodnotíme úspěch strategie či jejích komponent," uvedl P. Knap.

 


Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3