INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Studie zaměřená na vnímání podnikání ukázala, že samostatné podnikání si dokáže představit 30 % obyvatel České republiky. Před rokem to přitom bylo o 7 %  víc. Průzkum zadala společnost Amway v 38 zemích světa a kromě podnikatelského potenciálu se zaměřil i na podnikatelské vzdělávání.

Vyplývá z něj, že 69 % Čechů sice vnímá podnikání pozitivně, ale pouze 30 % z nich si dovede představit, že skutečně podnikat začne. Nejpozitivněji se k podnikání staví Češi ve věku mezi 35 a 49 lety a s vyššími příjmy, ostatní věkové i příjmové skupiny jsou skeptičtější.

Proti tomu nejvyšší podnikatelský potenciál ze zkoumaných zemí má Mexiko, kde možnost vlastního podnikání připouští 80% lidí. V rámci Evropy se velmi pozitivně k podnikání staví tradičně ve Skandinávii, naopak podobně naladění jako Češi jsou například Němci.

Průzkum rovněž zkoumal, jak moc jsou naopak k podnikání vstřícné jednotlivé státy. 78 % respondentů v ČR si myslí, že naše země je k podnikání a podnikatelům spíše či dokonce velmi nevstřícná. Nejhůře je na tom Portugalsko, které je podnikatelsky přátelské pouze podle 18% oslovených lidí.

Analýza se zajímala také o to, zda se lze podnikání naučit, nebo je třeba spíše vrozeného talentu. Přestože 59 procent Čechů preferuje první teorii, neexistuje v Česku dostatek vzdělávacích příležitostí. Pouze 16 procent z oslovených vnímá vzdělávání v této oblasti jako dostatečné. Většina lidí (51 %) si pak myslí, že podnikání by se mělo vyučovat na středních a vysokých školách.

Studie také ukázala, že 35 % lidí v ČR na vlastním podnikání oceňuje nezávislost na zaměstnavateli a možnost určit si vlastní pracovní dobu. Důležitá je také realizace vlastních nápadů (32 %), vedlejší příjem je až na druhém místě (26 %).

Průzkumu se zúčastnilo celkem 44 tisíc lidí v 38 zemích celého světa, pro společnost Amway jej realizovala Technická univerzita v Mnichově a společnost GfK. „Cílem průzkumu je zejména upozornit na to, jak veřejnost vnímá podnikání, ale také na jeho ekonomický potenciál. Chceme také podpořit diskusi o odstraňování překážek, které zakládání podnikání brání,” říká ředitelka Amway v ČR Ildiko Dikošová.

Amway je celosvětově největší společnost v oblasti přímého prodeje. Její celosvětový obrat činil v roce 2013 11,8 miliard dolarů, disponuje více než 21 tisíci zaměstnanci a třemi miliony distributorů. Amway, kterou založili v roce 1959 Rich DeVos a Jay Van Andel v americkém Michiganu, nabízí spotřebitelské zboží a obchodní příležitosti podpořené globálním zemědělským, výrobním a logistickým řetězcem s více než 900 vědci. Novinky ze společnosti najdete na news.amway.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3