INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Jste spokojení v práci? Kdo z nás třeba po zvlášť náročném dni nebo nepříjemné konfrontaci se šéfem neuvažoval o změně. Od úvah však bývá k činu daleko. Zkuste se zamyslet, co by vás skutečně přimělo k tomu, abyste se poohlédli někde jinde.

Stejnou otázku prostřednictvím rozsáhlého dotazníkového šetření položila personální agentura ACjobs.cz a pracovní portál Profesia.cz 792 návštěvníkům dvou významných podzimních veletrhů – JobFair MSV, který byl součástí Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně a na veletrhu práce Profesia days.

Kvůli vyhlídce na vyšší plat by opustil práci každý pátý

Pokud byste předpokládali, že nejčastějším impulsem ke změně či hledání nového zaměstnání budou finance, třeba v podobě nízké stávající mzdy (25,6%) či nabídky vyššího platu (17,2%), zmýlili byste se. Pro dvě pětiny dotazovaných je hlavním stimulem lepší kariérní nabídka (39,3%) nebo lepší pracovní podmínky (38,1%).

„V posledních letech jsme zaznamenávali prodlužující se doby, které zaměstnanci strávili u jednoho zaměstnavatele, zároveň se meziročně snížil počet předcházejících zaměstnání uvedených v 35 750 životopisech o 14%. Jednoduše řečeno, kdo měl práci, neopouštěl ji, což potvrzuje i výzkum.“ řekla Kateřina Jaroňová z Profesia.cz.

Pro čtvrtinu respondentů by byl důvod k odchodu až výpověď ze strany zaměstnavatele. U lidí, kteří strávili u zaměstnavatele déle než 5 let, je výpověď na prvním místě v řebříčku důvodu k odchodu. Despotický šéf je strašákem pro každého desátého účastníka ankety, podobně jako špatné vztahy s kolegy. Chuť postavit se na vlastní nohy a začít podnikat má desetina oslovených lidí.

Tabulka: Nejčastější důvody odchodu ze zaměstnání

 

2015_1_anketa
Zdroj: ACjobs.cz a Profesia.cz

Sedm lidí z deseti hledá práci na pracovních portálech

Hledání nové práce, především při nedobrovolném odchodu z firmy, může trvat pár týdnů, častěji však několik měsíců. Je proto důležité si trh práce průběžně monitorovat během celé kariéry, k tomu nejlépe poslouží pracovní portály, kde společnosti inzerují svá volná pracovní místa.

Šedesát procent respondentů hledá práci i informace na kariérních stránkách společností. Polovina se obrací na personální agentury. „V poslední době zaznamenáváme nárůst kvalifikovaných uchazečů, kterým můžeme nabídnout ucelený a aktuální přehled volných pracovních pozic, ať už z hlediska oborové segmentace, tak i z regionálního zacílení,“ řekla Marcela Vyskoková z ACjobs.cz.

Dvě pětiny lidí hledají práci přes své známé, 26% spoléhá na úřad práce. Pětina oslovených by využila sociální sítě. Profesní a obchodní kontakty, které získali prostřednictvím sítě LinkedIn, na prvním místě využívají lidé s delší než pětiletou praxí.

Pro 43 procent respondentů je stále důležitá lokalita

Jaká nabídka osloví ty, kteří hledají novou práci? Podle jakých kritérií si lidé vybírají budoucího zaměstnavatele? Polovina účastníků ankety se drží jen nabídky volných pracovních pozic. Pro dvě pětiny je důležitá nabízená mzda. Pro stejný počet potom místo výkonu práce.

Třetinu lidí motivuje k oslovení potenciálního zaměstnavatele doporučení známého nebo reference. Pro třetinu účastníků ankety a především pro mladé lidi hraje roli i renomé společnosti a známost značky.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3