INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pracovní trh se pomalu zotavuje. Ministerstvo financí ČR pro rok 2015 počítá s růstem HDP o 2,5 %. Podle Evropské komise by mělo HDP dosáhnout 2,4 %. Hledání práce především pro mladé lidi, kteří opouštějí školy, ale nebude i nadále snadné.

 

Počet nabídek pro absolventy, které byly zveřejněny za první tři kvartály roku 2014 na pracovním portálu Profesia.cz, oproti loňsku stoupl ze 4070 na letošních 5031. Přitom podíl, který tvoří absolventské nabídky, se takřka nezměnil. Stále tvoří necelou pětinu všech nabídek, aktuálně 17,4 %.

 

Firmy hledají především absolventy ekonomických a technických škol

 

I nadále platí, že informační technologie patří spolu s administrativou a financemi k sektorům s nejvyšším počtem pracovních nabídek pro absolventy. Mladí mají otevřené dveře i v obchodě a výrobě.

 

V meziročním srovnání se výrazně zvýšila příležitost pro absolventy najít si práci ve výrobě (124 %), v oblasti financí, účetnictví a ekonomiky (116 %) a v automobilovém průmyslu (105 %). K největšímu propadu naproti tomu došlo v sektoru obchodu, kde počet nabídek oproti loňsku nejvíc poklesl (-12,4 %). Záporné znaménko je nutné připojit také k informačním technologiím (-1,5 %).

 

Počet pracovních nabídek pro absolventy v prvním až třetím čtvrtletí v letech 2013 a 2014
2014_11_profesia_1

 

Zdroj: www.profesia.cz

 

Ve službách se o 1 pozici v průměru uchází 78 absolventů
Jak vypadá situace na druhé straně barikády u absolventů? Konkurence mezi mladými lidmi na pracovním trhu je pořád velká, ale šance získat práci roste s rostoucím počtem pracovních inzerátů. „Jak u absolventů, tak u lidí s praxí se však potýkáme s paradoxem. Přestože počet nabídek roste, uchazeči nejsou stále úspěšní, protože nesplňují požadavky zaměstnavatelů.“ dodala Kateřina Jaroňová z Profesia.cz.

 

Z pohledu absolventů je největší zájem o práci ve službách, kde na jednu nabídku v průměru odpovídá 78 mladých lidí. Na špici se pohybuje i právo a legislativa s 58,5 reakcemi na jednu nabídku, následována státní správou, kde se o jednu volnou pozici uchází 54,6 absolventů.

 

V telekomunikacích, farmaceutickém průmyslu, HR sektoru či stavebnictví je situace víceméně podobná, o volnou pozici bojuje v průměru 48 až 49 kandidátů. Se silnou konkurencí však musí počítat i absolventi technických a strojírenských oborů, na jedno místo v těchto sektorech připadá v průměru 43 zájemců.

 

Průměrný počet reakcí na 1 pozici pro absolventy podle oborů
2014_11_profesia_2

 

Zdroj: www.profesia.cz

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3