INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Evropská komise schválila vytvoření evropské energetické unie. Její budoucí podobu představili místopředseda Evropské komise Maroš Šefčovič a komisař pro energetiku a ochranu klimatu Miguel Arias Cañete. Aliance Šance pro budovy se směřováním souhlasí, jedním z pilířů je totiž i energetická efektivita. Nyní je potřeba i na úrovni národních států začít pracovat na konkrétních krocích.

Z návrhu energetické unie Maroše Šefčoviče vyplývá, že vedle například společného nákupu plynu či zlepšení spolupráce provozovatelů energetických sítí bude jedním z pilířů i energetická efektivita, například úspory energie v budovách. Podle aliance Šance pro budovy je to krok správným směrem. Kromě úspor energie tato opatření navíc rozhýbou místní ekonomiku. „Energeticky úsporné stavebnictví dle našich propočtů vytvoří zhruba 35 tisíc pracovních míst a přinese jedno procento k růstu českého HDP ročně. Po roce 2020 pak tato opatření uspoří odběratelům, tedy domácnostem, firmám a institucím, minimálně 25 miliard ročně a pomohou také větší nezávislosti Česka na nejistých zahraničních dodávkách energie,“ uvedl ředitel aliance Šance pro budovy Petr Holub.

Právě energetická bezpečnost je jedním z hlavních cílů energetické unie. Maroš Šefčovič na dnešní tiskové konferenci zmínil, že jednou z cest k bezpečnější Evropě je právě energetická efektivita. „Energetická efektivita by vždy měla být považována za prioritu, za energetický zdroj ve své vlastní podstatě,“ uvedl Šefčovič na konferenci. Komisař pro energetiku a ochranu klimatu Miguel Arias Cañete zase vyzdvihl pozitivní dopad úspor na klima. Proto chce, aby se budoucí energetická politika EU řídila principem „energy efficiency first,“ tedy principem, který bude po členských státech chtít, aby před každým novým kontraktem dodávek energie, před každou plánovanou výstavbou nové infrastruktury zvážily, zda stejného výsledku nelze dosáhnout úsporami. „Nejlevnější, nejbezpečnější a nejudržitelnější je ta energie, kterou nepoužijeme,“ řekl Arias Cañete, podle kterého je jednou z cest k uskutečnění plánu například lepší přístup podniků k financování energetických úspor a snadněji dostupné peníze pro rodinné domy.

V březnu bude ještě dokument projednávat Evropská Rada pro energetiku a následně vrcholný summit EU - Evropská rada. Energetická unie je také jedním z důležitých témat Lotyšského  předsednictví EU.

Odkaz na tiskovou konferenci EU: http://ec.europa.eu/avservices/ebs/live.cfm?page=1&lang=cs

Dokument o vytvoření evropské energetické unie: http://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2015/EN/1-2015-80-EN-F1-1.PDF

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3