INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

platovePreference v oblasti zaměstnaneckých benefitů se mění – zvláště mladá generace už tolik neslyší na finanční ohodnocení, do popředí se dostávají spíše lepší podmínky pro skloubení pracovního a osobního života a atmosféra ve firmě. Aktuální výsledky ankety pracovního portálu Profesia.cz ale ukázaly, že finanční ohodnocení vázané na výkonovou složku je pro české zaměstnance stále velmi motivující.

Výsledky ankety, kterou na svých stránkách v uplynulém měsíci vyhlásil pracovní portál Profesia.cz, ukázaly, že nejzajímavějším bonusem zůstávají pro české zaměstnance progresivní výkonové složky mzdy a podíly na zisku. Tuto možnost volilo 36 % respondentů. Pro čtvrtinu (25 %) zúčastněných je nejzajímavějším bonusem pružná pracovní doba. Celkem vyrovnané jsou preference dovolené navíc (11 %), příspěvků na pojištění (12 %) a příspěvků na vzdělání a volnočasové aktivity (9 %).

„Ještě nedávno byly různé zaměstnanecké výhody a bonusy doménou velkých, zejména nadnárodních firem, v posledních dvou až třech letech se situace v České republice výrazně mění,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „Podle našich zkušeností nabízí různé benefity svým zaměstnancům již více než polovina malých a středních firem. Nabídka zajímavých bonusů je v první řadě často využívaný nástroj pro udržení spokojenosti zaměstnanců a ocenění jejich aktivit.“

Nabídka bonusů se v průběhu let značně posunula – od stravenek a možnosti využívat mobilní telefon k pestré nabídce volnočasových aktivit, příležitostí pro vzdělávání nebo „zpružnění“ pracovní doby, pokud to charakter práce dovoluje. Roste obliba bonusů spojených s péčí o zdraví – od příspěvků na sportovní aktivity, masáže, přes zajištění nadstandardní zdravotní péče, až po příspěvky na léky, lázeňské pobyty nebo rehabilitační péči, a také využívání příspěvků na různé typy pojištění. Obecně lze říci, že je patrný odklon od jednorázových věcných bonusů a přesun k dlouhodobější podpoře zájmů nebo rozvoje zaměstnanců. Zvláště pro zaměstnance s rodinami je ale nejlákavější pružná pracovní doba, možnost pracovat z domova, případně firemní školka nebo dětský koutek.

„Firmy často volí systém tzv. Cafeterie – nabídky různých typů bonusů, z nichž mohou zaměstnanci čerpat v určitém finančním objemu,“ podotýká Zuzana Lincová. „Tím se snadno řeší disproporce v tom, že pro někoho je větší motivací jazykový kurz, pro jiného delší dovolená nebo příspěvek na pojištění. Jako nejlepší ale lidé často zmiňují naprosto nemateriální bonusy – příjemnou a přátelskou atmosféru ve firmě, respektující kolegy a možnost dělat zajímavou práci, která je naplňuje.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3