INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Londýn stále platí mezi Čechy za nejoblíbenější destinaci a RyanAir za nejvyužívanější leteckou společnost. Tato a další zjištění vyplývají z analýzy společnosti Skypicker.com. Celá pětina všech letů českých zákazníků Skypickeru za poslední dva roky směřovala právě do anglické metropole. Svět však objevuje krásy kombinovaných letů.

„Londýn patří dlouhodobě k nejnavštěvovanějším destinacím českými zákazníky. A to především z toho důvodu, že alespoň jedno z londýnských letišť figuruje v pravidelných linkách všech tří velkých českých letišť. Český zákazník je konzervativní, hledá výhodnou cenu a nerad přestupuje. I proto volí levné nabídky přímých letů, které považuje za pohodlné,” uvedl marketingový ředitel Skypickeru Martin Janovčík.

Za poslední dva roky Češi navštívili celkem 241 měst. Více než 80 % všech letů českých zákazníků za poslední dva roky však směřovalo do destinací, kam česká letiště nabízí přímé pravidelné lety. Kromě Londýna patřily mezi hojně navštěvované destinace také Brusel (5 %) a Dublin (3,9 %), které figurují v nabídce přímých pravidelných letů pražského Letiště Václava Havla.

Ceny letenek z ČR do nejoblíbenějších destinací v roce 2016

cena*

odlet

Londýn

 od 460 Kč

 leden

Brusel

 od 620 Kč

 únor

Dublin

 od 780 Kč

 leden

Milan

 od 350 Kč

 březen

Kodaň

 od 760 Kč

 leden

* ceny platné 14. prosince 2015

Nejvyužívanějším dopravcem je stále RyanAir

RyanAir představuje nejsilnějšího dopravce na trhu českých zákazníků Skypickeru. Více než 52 % všech Čechů, kteří si za poslední rok koupili letenku přes Skypicker.com, využilo služeb RyanAir, celkem se jednalo o téměř pět tisíc pasažérů. Druhým nejvyužívanějším dopravcem byl Wizzair s 20 % letů zakoupených přes Skypicker. Další pozice obsadili dopravci Norwegien Airlines s téměř 10% podílem a easyJet se 7 % letů.

Zatímco podíl RyanAir zůstává prakticky beze změny po celý rok, podíl easyJet konstantně klesá. V březnu 2014 easyJet přepravil téměř 16 % cestujících Skypickeru z Česka, ovšem v listopadu loňského roku se jeho podíl pohyboval pouze kolem 1,5 %. „I zde si cestující vybírají podle ceny. Let do Londýna s RyanAir, nebo SmartWings je vyjde na pár stokorun, kdežto easyJet je několikanásobně dražší,” uvedl Janovčík.

Lidé celosvětově nakupují dražší kombinované letenky

Za rok se průměrná cena prodané letenky Skypickeru zvýšila o několik tisíc. Zatímco na začátku roku 2015 cestující za letenku v průměru utratili zhruba šest tisíc korun, na konci roku 2015 zaplatili téměř deset tisíc. Přitom hlavní roli v nárůstu průměrné ceny prodané letenky mají kombinované lety s přestupy, za něž neváhali cestující zaplatit o téměř čtyři tisíce korun více. Naopak ceny zakoupených přímých letů vzrostly pouze nepatrně a příští rok by měly dokonce klesat.

„Nárůst průměrné ceny prodané letenky si vysvětlujeme především tím, že se nám podařilo výrazně prosadit na trzích jihovýchodní Asie, kde jsou vzdálenosti, a tím pádem také výhodnost kombinovaných letenek Skypickeru, mnohem větší. Zároveň se potvrdil trend, že se lidé nebojí se Skypickerem létat na větší vzdálenosti a využít klidně pěti přestupů, jen aby ušetřili peníze oproti klasickým aerolinkám. Pro letošní rok předpokládáme nárůst počtu kombinovaných letů do vzdálenějších zemí, což by mělo vést k dalšímu zvýšení průměrné ceny prodané letenky. Věříme, že tento trend zasáhne i Českou republiku, avšak Londýn a pravidelné přímé linky zřejmě neporazíme,” doplnil zakladatel Skypickeru Oliver Dlouhý.

Skypicker.com je inovativní celosvětový vyhledávač letenek, který se zaměřuje na kombinace nespolupracujících aerolinek, kde je schopen díky vlastnímu vyspělému technickému řešení vyhledávat unikátní letecká spojení a cenové nabídky letenek, které následně prodává se zárukou na navazující lety. Jako první služba svého druhu začala zákazníkům nabízet cenově výhodné kombinace letů nízkonákladových a klasických aerolinek. Dnes patří mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu.

Skypicker Guarantee je služba, prostřednictvím které se Skypicker zavazuje k rezervaci alternativního letu, případně k vrácení peněz za všechny letenky při zpoždění či zrušení některého z letů.

„Typičtí zákazníci Skypickeru si kupují více letenek, často různých aerolinek, které na sebe vzájemně navazují. Jejich celková cena je pak příznivější, než kdyby si koupili přímý let, nebo letěli s přestupem s jednou leteckou společností. Zrušení jedné jediné letecké linky nebo zpoždění některého z letů tak má přímý vliv na stovky dalších návazných letů. A na ty už se žádná standardní kompenzace nevztahuje,“ řekl Dlouhý, v čem je služba Skypicker Guarantee jedinečná.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3