INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Firmy, zejména z průmyslových oborů, si stále více stěžují na nedostatek kvalifikovaných pracovníků, kvůli kterému musí brzdit často slibně se rozvíjející výrobu svých produktů. Ani při hledání adeptů na řídící pozice situace jejich manažerů nebývá o moc lehčí – nedostatek vhodných adeptů na místa manažerů pociťují dvě třetiny respondentů (65 %) ankety mezi finalisty loňského 22. ročníku prestižní soutěže MANAŽER ROKU. Nové tváře do managementu společností proto nejraději nacházejí přímo v řadách svých zaměstnanců.

„Manažery si zajišťujeme vlastní výchovou – výběrem schopných kolegů a jejich povyšováním do manažerských funkcí,“ uvedl předseda představenstva plzeňského výrobního družstva Obzor Zdeněk Sobota. Výchovou vlastních pracovníků, kteří při tom procházejí celým výrobním procesem firmy, si připravují své následovníky také ve společnostech RCD Radiokomunikace spol. s. r. o, jak řekl její generální ředitel Tomáš Ditrt, či oděvní družstvo Moděva z Konic, což potvrdil jeho předseda Leo Doseděl. Podobně situaci řeší společnost FOR G z Ústeckého kraje. „Je to vlastní dlouhý proces interní výchovy. Pracovníci s vysokoškolskou kvalifikací technického zaměření regionálně v kraji prostě nejsou,“ uvedl jednatel společnosti FOR G Miroslav Vrátný.

Moderních metod výběru nových manažerů využívají například ve firmě AAA AUTO International a.s., která obchoduje s ojetými automobil. „Kromě výchovy vlastních zaměstnanců prostřednictvím tréninkového oddělení, které pečuje o jejich růst, hledáme nové manažery pomocí výběrových řízení v rámci assessment center ve všech zemích, kde společnost působí,“ uvedla její generální ředitelka Karolína Topolová.

Špičkoví manažeři přitom připomínají, že u nových zaměstnanců nestačí hodnotit jen jejich odbornost, ale také osobnostní předpoklady a motivaci. Kromě finančního ohodnocení nováčky do managementu firem lákají na různé benefity – služební automobil, telefon, počítač, to vše ke služebnímu i soukromému využití.

Oslovení manažeři se shodují na názoru, že klíčové je udržet si kvalitní zaměstnance ze svého týmu a dát jim šanci k osobnímu rozvoji. Dlouholeté zkušenosti, odbornou specializaci a loajalitu totiž podle jejich zkušeností nelze nahradit.

Další informace o šetření mezi manažery lze najít na webových stránkách soutěže www.manazerroku.cz, kde jsou uvedeny jak zprávy ze setkávání manažerů, tak i informace o samotné soutěži a o možnosti, jak se do ní zapojit.

Vyhlašovateli soutěže jsou Svaz průmyslu a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace. Jejím posláním je upozornit na nejschopnější manažerské osobnosti v ČR, ale také navzájem předávat zkušenosti, názory, náměty, které kultivují podnikatelské prostředí či pomáhají nalézat cesty k lepší komunikaci mezi soukromým a státním sektorem i pečovat o etiku v manažerské práci.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3