INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V prvním pololetí letošního roku bylo založeno 29 089 fyzických osob podnikatelů (FOP) a 23 401 jich zaniklo. Čistý přírůstek FOP tak dosáhl 5 688, což je dvakrát více než v prvním pololetí roku 2015. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla společnost CRIF na základě dat portálu www.informaceofirmach.cz.

„Čistý přírůstek je způsoben především nižším tempem zániku fyzických osob podnikatelů v letošním prvním pololetí. Zatímco počet nových podnikatelů se meziročně téměř nezměnil, počet těch, kteří se rozhodli své podnikání ukončit, se snížil o 11 %. Dobrá ekonomická situace, růst mezd a nízká nezaměstnanost zvyšují poptávku lidí po výrobcích a službách, díky čemuž se podnikatelům zvyšuje odbyt a snižují se ekonomické tlaky na ukončení podnikání,“ vysvětluje Věra Kameníčková, analytička společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.

Průměrně vzniklo v letošním prvním pololetí 12 nově registrovaných fyzických osob podnikatelů na 10 zaniklých. Největší rozdíl mezi novými a ukončenými FOP zaznamenala Vysočina a Praha, kde v prvním pololetí 2016 připadlo 15 nově vzniklých FOP na 10 zaniklých. Podobnou rychlostí přibývali noví podnikatelé také v Královéhradeckém a Jihočeském kraji, kde na 10 zaniklých fyzických osob podnikatelů připadlo 14 nově registrovaných. Naopak v Karlovarském kraji vzniklo pouze 9nových fyzických osob podnikatelů na 10 zaniklých. Jde o jediný kraj v České republice, kde se počet podnikatelů v prvním pololetí roku 2016 snížil. V Plzeňském kraji se potom jejich počet téměř nezměnil.

Mezi lidmi, kteří nově založili své podnikání, převažovaly mladší osoby. Více než polovinu (52 %) tvořili lidé do 30 let, dalších 28 % potom lidé od 31 do 40 let. Pouze každý pátý nový podnikatel byl starší než 40 let. Naopak mezi lidmi, kteří ukončili svoji podnikatelskou činnost, převažovali lidé starší 50 let, kteří stáli za více než polovinou (56 %) ukončených FOP. Pětinu (20 %) končících podnikatelů tvořili lidé ve věku od 41 do 50 let a necelou čtvrtinu (24 %) lidé ve věku do 40 let.

CRIF – Czech Credit Bureau, a. s.

Společnost CRIF – Czech Credit Bureau je organizátorem největších českých úvěrových registrů, Bankovního a Nebankovního. Jejich prostřednictvím si zejména banky, stavební spořitelny a leasingové a splátkové společnosti ověřují schopnost svých klientů splácet budoucí závazky. Oběma registrům CRIF – Czech Credit Bureau zajišťuje i technický servis. Široké veřejnosti nabízí možnost získat úvěrovou zprávu na klientských centrech obou registrů a nově také prostřednictvím bezpečného on-line přístupu do webového portálu www.kolikmam.cz, díky kterému získá uživatel aktuální přehled o svých závazcích z pohodlí domova nebo kanceláře.

Od roku 2012 také provozuje registr finančních poradců ELIXIR, který nabízí komplexní data o profesní historii finančních poradců.

Vedle toho poskytuje CRIF – Czech Credit Bureau i řadu dalších služeb, a to jak bankám a finančním institucím, tak i ostatním komerčním subjektům nebo veřejné správě. Jde o nástroje pro řízení úvěrových rizik, řešení proti podvodům, nástroje pro hodnocení ekonomické situace společností, podnikatelů, municipalit, bytových družstev či neziskových organizací pod značkou iRating. Prostřednictvím aplikace Cribis poskytuje komplexní ekonomické informace o českých a slovenských firmách, detailní údaje o jejich vlastnických vazbách a data z katastru nemovitostí ČR.

CRIF – Czech Credit Bureau, a. s., byla založena v roce 2000 pod původním názvem CCB – Czech Credit Bureau. V únoru roku 2013 přijala jméno mateřské skupiny, která je od roku 2005 jejím jediným akcionářem. Na Slovensku působí prostřednictvím své sesterské společnosti CRIF – Slovak Credit Bureau, s. r. o.

Webový odkaz: www.crif.cz

Portál www.informaceofirmach.cz

Portál slouží k bezplatnému prověřování finanční výkonnosti, míry varovných informací a vlastnických vazeb u českých a slovenských firem. Obsahuje výběr obchodních informací o 4 milionech podnikatelských subjektů, které čerpá prostřednictvím profesionální aplikace Cribis z více než 40 hlavních informačních zdrojů. Na portálu si uživatel může zdarma prověřit sledovanou firmu z více hledisek. Kromě základních informací užitečných pro její identifikaci má uživatel po bezplatné registraci k dispozici také sadu varovných informací vztahujících se přímo k dané firmě anebo ke skupině společností napojených na vyhledanou firmu. Užitečnou pomůckou pro rychlé prověření podnikatelského rizika hledané firmy je barva vícezdrojového Semaforu Cribis ukazující míru vážnosti známých varovných informací k danému subjektu. Přehlednou orientaci o vazbách na vyhledanou firmu poskytnou uživatelům tabulkové přehledy subjektů napojených na danou firmu sestavené z několika desítek různých informačních zdrojů. Pro zjištění finanční situace hledané firmy je na portálu zveřejněn graf ukazující vývoj jejích tržeb a zisků nebo ztrát od roku 2011 do současnosti.

Webový odkaz: www.informaceofirmach.cz

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3