INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nedostatečné pochopení nastupující generace tzv. mileniálů a nutnost zavést flexibilnější firemní struktury, to jsou největší výzvy, které stojí před personalisty českých i globálních firem. Vyplynulo to z diskuze odborníků Institutu členů správních orgánů (Czech Institute of Directors - CIoD), společnosti Stanton Chase a více než čtyř desítek odborníků na personalistiku z českého trhu.

Podle údajů společnosti Deloitte se stala organizační struktura firem v roce 2016 nejdůležitějším tématem mezi odborníky na lidské zdroje. Celých 92 % z respondentů studie[1] odpovědělo, že patří k důležitým trendům letošního roku. „Souvisí to i s masovým nástupem mileniálů do pracovního procesu,“ vysvětluje Jozef Papp, ředitel české pobočky společnosti Stanton Chase, která se věnuje vyhledávání vrcholových manažerů.

Dnešní dvacátníci a třicátníci mají od pracovního prostředí jiná očekávání než zástupci tzv. generace X (narozeni 1963-1980) či narození v 50. až 60. letech v době populační exploze. „Mladí lidé očekávají flexibilitu pracovní doby, chtějí se vzdělávat, potřebují balanc mezi osobním a pracovním životem,“ poukázal na hlavní požadavky Ivan Feninec, personální ředitel České pošty, jednoho z největších českých zaměstnavatelů. Zavedení programů vedoucích ke zlepšení v těchto oblastech bude vyžadovat značné investice.

Velkým trendem mezi personalisty je oslovování potenciálních zaměstnanců na sociálních sítích. „Firmy se začínají prezentovat jako mladé, dynamické, nestrukturované a „nekravaťácké“. Důležité ale je, aby firma komunikovala ty hodnoty, které má zaměstnanec možnost v pracovním poměru skutečně prožít,“ popsal situaci na českém trhu David Pirner, zakladatel poradenské společnosti Grant Thornton a rovněž člen Institutu členů správních orgánů.

Jak úspěšně navázat vztah s mileniály, to bude výzva i pro ředitele společností. „Budou muset být schopni chápat nové obchodní modely, které přicházejí s nástupem nových technologií a Průmyslu 4.0,“ říká David Pirner. CEO by měl být komplexnější znalostně, ale i osobnostně. „Je důležité, aby ředitelé firem a členové správních orgánů byli schopni hledat společné jmenovatele, držet firemní kulturu a hodnoty a neztratit se ve změti dat a informací, které nás obklopují,“ uzavřel téma Petr Fiman, viceprezident Institutu členů správních orgánů a viceprezident společnosti Electric Powersteering Components Europe.

Další setkání hodlá Institut členů správních orgánů ve spolupráci se společností Stanton Chase uspořádat na jaře příštího roku. Výkonná ředitelka Institutu Monika Zahálková pak potvrdila, že spolupráce mileniálů s výkonnými managementy bude tématem i při dalších společných akcích. Více informací bude k dispozici na webu www.ciod.cz.

O společnosti Stanton Chase

Mezinárodní společnost Stanton Chase je jedním z předních světových poskytovatelů služeb v oblasti Executive Search. Hlavním cílem společnosti je budování profesionálních manažerských týmů pro klienty na celém světě. Společnost byla založena v roce 1990 a v současné době působí v 72 pobočkách ve 42 zemích Asie, Evropy a Ameriky. Klíčem úspěchu firmy je důraz na profesionalitu zaměstnanců, jedinečná strategie, výborná znalost klienta, schopnost naslouchat a flexibilně se přizpůsobit potřebám klienta. Více informací naleznete na www.stantonchase.cz.

O Institutu členů správních orgánů

Institut členů správních orgánů (Czech Institute of Directors - CIoD) jenezávislou a neziskovou organizací založenou v roce 1998. U jejího zrodu stálo několik nadšenců z řad šéfů velkých společností. Vznikl podle modelu podobných institucí působících ve vyspělých zemích. Institut exkluzivně poskytuje vzdělávání zaměřené pro správní orgány. Více informací naleznete na www.ciod.cz.

[1]https://www2.deloitte.com/us/en/pages/human-capital/articles/introduction-human-capital-trends.html

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3