INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Informační povinnost za rok 2015 doposud nesplnilo 70 procent tuzemských společností. Základní termín pro vložení finančních výkazů do sbírky listin vypršel koncem července 2016 a nejzazší termín uplynul na konci loňského roku. Nejhorší situace je v Praze a mezi firmami se žádnými nebo nízkými tržbami. Nejméně disciplinované jsou firmy, které podnikají ve velkoobchodu a maloobchodu. Analýzu dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.

„Ačkoliv počet firem, které plní informační povinnost rok od roku mírně stoupá, zákonem stanovená pravidla dlouhodobě neplní nadpoloviční většina společností. Někteří podnikatelé se informační povinnosti vyhýbají zcela záměrně, protože riziko razantního postihu ze strany státu je minimální. Současný stav z pohledu transparentnosti podnikatelského prostředí vnímáme jednoznačně negativně,“ komentuje statistiky analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Za rok 2015 doposud informační povinnost nesplnilo více než 70 procent firem, za rok 2014 necelých 61 procent. „Z hlediska právní formy, po dobu, kdy Bisnode tyto statistiky pravidelně sleduje, tuto zákonnou povinnost vždy spolehlivěji plnily akciové společností než společnosti s ručením omezeným, uvedla dále Petra Štěpánová z Bisnode.

Čím vyšší tržby, tím spolehlivější plnění informační povinnosti

Naprosto nejhorší přístup k dodržování platných právních norem mají firmy, které podle ČSÚ nevykazují tržby. V této kategorii informační povinnost za rok 2015 doposud nesplnilo téměř 86 procent společností. „Dlouhodobě platí, že čím vyšší tržby, tím spolehlivější plnění informační povinnosti,“ doplnila Petra Štěpánová z Bisnode s tím, že v kategorii firem s tržbami přesahujícími jednu miliardu korun, informační povinnost za rok 2015 splnila každá pátá, nicméně v letech 2011 až 2014 informační povinnost splnilo víc než 94 procent subjektů.

Informační povinnost v Praze nesplnilo téměř 67 procent firem

Nejhorší přístup k plnění informační povinnosti mají firmy s registrovanou adresu v hlavním městě Praze. Za rok 2015 finanční výkazy do sbírky listin doposud neuložily více než dvě třetiny společností. Za Prahou následují subjekty se sídlem ve Středočeském, Jihomoravském, Libereckém, Pardubickém a Olomouckém kraji.

Velkoobchod a maloobchod je oblast podnikání, kde informační povinnost za rok 2015 doposud nesplnilo více než 80 procent podnikatelských subjektů. V rámci velkoobchodu s potravinami, nápoji a tabákovými výrobky finanční výkazy nezveřejnilo přes 88 procent společností. Naopak například v segmentech všeobecné ambulantní zdravotní péče, shromažďování a sběru nebezpečných odpadů, výroby elektřiny, pěstování obilí nebo pronájmu nemovitostí s nebytovými prostory informační povinnost splnila nadpoloviční většina firem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3