INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svaz obchodu ČR se důrazně ohrazuje proti průzkumu provedenému Potravinářskou komorou ČR ohledně výše přirážek na potraviny, které si započítávají obchodníci. Z něho vyplývající údaje jsou naprosto zavádějící a v žádném případě neodpovídají skutečnému stavu.

„Rozhodně neplatí, že se průměrná výše přirážek na potraviny pohybuje okolo 80 až 90 %, jak se snaží tvrdit Potravinářská komora. Průzkum byl z její strany proveden naprosto účelově. Není z něj vůbec jasné, o jaké výrobky se konkrétně jedná, jaké mléko či sýr komora vlastně vybrala, kteří výrobci svá data poskytli a na jaké období se průzkum vztahuje. Navíc obsahuje i hrubé matematické chyby,“ uvedla Marta Nováková, prezidentka SOCR ČR, a dodala: „Průzkum má mimo jiné navodit dojem, že kvůli vysokým přirážkám utrácejí zákazníci za potraviny zbytečně hodně peněz. O předražených potravinách ale nemůže být v Česku ani řeč.“

Podle údajů statistického úřadu Evropské unie Eurostat má Česká republika v rámci osmadvacetičlenné EU páté nejlevnější potraviny. Některé položky jako mléko, vejce a sýry jsou dokonce druhé nejlevnější.

Svaz provedl vlastní šetření na základě údajů dodaných šesti maloobchodními řetězci, které jsou jeho členy. Kvůli větší průkaznosti pracoval s průměrnými cenami maloobchodníků za celý rok 2016 po zohlednění všech slev a akcí. Do průzkumu SOCR ČR zařadil výrobky uváděné Potravinářskou komorou, které ovšem byly jednoznačně identifikovány.

„Výsledky obou průzkumů se pochopitelně diametrálně liší. Zatímco podle Potravinářské komory dosahuje například u měkkého tvarohu přirážka 97 %, my jsme dospěli k 38 %. U litru blíže neurčeného mléka uvádí komora přirážku téměř 58 %, podle nás je to ale u polotučného mléka necelých sedm procent,“ komentovala výsledky M. Nováková s tím, že ze strany Potravinářské komory ČR nejde o první dezinformační výpad s cílem ovlivnit veřejné mínění a poškodit obchodníky.

Průzkum SOCR ČR

Druh

Cena
pro dodavatele po odečtení slev

Prodejní cena vč. DPH

Prodejní cena
bez DPH

Přirážka v Kč

Přirážka v %

Tvaroh měkký 250 g

9,50

15,11

13,14

3,64

38,3

Mléko polotučné 1 l, trvanlivé

9,01

11,07

9,63

0,61

6,8

Pribináček smetanový 80 g

8,38

13,69

11,90

3,52

42,0

Gothajský salám 1 kg

39,14

65,15

56,65

17,52

44,8

Vepřová kýta 1 kg (běžněji prodávaná)

83,92

107,47

92,73

8,81

10,5

Průzkum Potravinářské komory ČR

Druh

Cena
pro dodavatele po odečtení slev

Prodejní cena vč. DPH

Prodejní cena
bez DPH

Přirážka v Kč

Přirážka v %

Tvaroh měkký 250 g

10,29

24

20,85

10,56

97,44

Mléko 1 l

10,28

18,63

16,2

5,92

57,59

Smetanový krém

10,2

17,9

15,57

5,37

51,67

Gothajský salám 1 kg

41,23

90

78,19

36,96

89,64

Vepřové koleno 1 kg

63,22

133,45

116,05

52,83

83,57

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3