INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Svaz obchodu ČR se důrazně ohrazuje proti průzkumu provedenému Potravinářskou komorou ČR ohledně výše přirážek na potraviny, které si započítávají obchodníci. Z něho vyplývající údaje jsou naprosto zavádějící a v žádném případě neodpovídají skutečnému stavu.

„Rozhodně neplatí, že se průměrná výše přirážek na potraviny pohybuje okolo 80 až 90 %, jak se snaží tvrdit Potravinářská komora. Průzkum byl z její strany proveden naprosto účelově. Není z něj vůbec jasné, o jaké výrobky se konkrétně jedná, jaké mléko či sýr komora vlastně vybrala, kteří výrobci svá data poskytli a na jaké období se průzkum vztahuje. Navíc obsahuje i hrubé matematické chyby,“ uvedla Marta Nováková, prezidentka SOCR ČR, a dodala: „Průzkum má mimo jiné navodit dojem, že kvůli vysokým přirážkám utrácejí zákazníci za potraviny zbytečně hodně peněz. O předražených potravinách ale nemůže být v Česku ani řeč.“

Podle údajů statistického úřadu Evropské unie Eurostat má Česká republika v rámci osmadvacetičlenné EU páté nejlevnější potraviny. Některé položky jako mléko, vejce a sýry jsou dokonce druhé nejlevnější.

Svaz provedl vlastní šetření na základě údajů dodaných šesti maloobchodními řetězci, které jsou jeho členy. Kvůli větší průkaznosti pracoval s průměrnými cenami maloobchodníků za celý rok 2016 po zohlednění všech slev a akcí. Do průzkumu SOCR ČR zařadil výrobky uváděné Potravinářskou komorou, které ovšem byly jednoznačně identifikovány.

„Výsledky obou průzkumů se pochopitelně diametrálně liší. Zatímco podle Potravinářské komory dosahuje například u měkkého tvarohu přirážka 97 %, my jsme dospěli k 38 %. U litru blíže neurčeného mléka uvádí komora přirážku téměř 58 %, podle nás je to ale u polotučného mléka necelých sedm procent,“ komentovala výsledky M. Nováková s tím, že ze strany Potravinářské komory ČR nejde o první dezinformační výpad s cílem ovlivnit veřejné mínění a poškodit obchodníky.

Průzkum SOCR ČR

Druh

Cena
pro dodavatele po odečtení slev

Prodejní cena vč. DPH

Prodejní cena
bez DPH

Přirážka v Kč

Přirážka v %

Tvaroh měkký 250 g

9,50

15,11

13,14

3,64

38,3

Mléko polotučné 1 l, trvanlivé

9,01

11,07

9,63

0,61

6,8

Pribináček smetanový 80 g

8,38

13,69

11,90

3,52

42,0

Gothajský salám 1 kg

39,14

65,15

56,65

17,52

44,8

Vepřová kýta 1 kg (běžněji prodávaná)

83,92

107,47

92,73

8,81

10,5

Průzkum Potravinářské komory ČR

Druh

Cena
pro dodavatele po odečtení slev

Prodejní cena vč. DPH

Prodejní cena
bez DPH

Přirážka v Kč

Přirážka v %

Tvaroh měkký 250 g

10,29

24

20,85

10,56

97,44

Mléko 1 l

10,28

18,63

16,2

5,92

57,59

Smetanový krém

10,2

17,9

15,57

5,37

51,67

Gothajský salám 1 kg

41,23

90

78,19

36,96

89,64

Vepřové koleno 1 kg

63,22

133,45

116,05

52,83

83,57

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3