INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V květnu příštího roku vejde v platnost nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, tzv. General Data Protection Regulation neboli GDPR. Povinné firmy a instituce by podle odborníků neměly podceňovat přípravné práce. Za porušení hrozí viníkům pokuty až 20 milionů eur, případně 4 % z jejich obratu.

Koho se nařízení týká

Nové nařízení, které nahrazuje a rozšiřuje zákon o ochraně osobních údajů, se dotkne každého subjektu, který zpracovává osobní údaje občanů EU a zároveň posílí práva těchto občanů. Nařízení současně mění tradiční pojetí osobních údajů a přidává k nim několik nových kategorií – například IP adresa, lokalizační údaje, informace o nákupech či užívaných službách,“ shrnuje Jakub Kejval, odborník na kybernetickou bezpečnost z inspekční a certifikační společnosti Bureau Veritas, která poskytuje klientům v oblasti GDPR komplexní odborné poradenství.

Jak se na GDPR připravit

Projekt na zajištění souladu s GDPR je časově náročný a je vhodné s ním začít co možná nejdříve. „Zejména je nutné, aby správci osobních údajů zajistili splnění rozšířené informační povinnosti. To v praxi znamená, aby jim držitelé osobních údajů dali souhlas ke zpracování dat v rozsahu, který odpovídá nové regulaci. Mezní termín dokončení projektu je 25. května 2018,“ zdůrazňuje advokát Josef Aujezdský z eAdvokacie.cz.

Základní pilíře projektu

Jaroslav Látal, IT manažer a jednatel společnosti Digi Office, shrnuje celý projekt do několika kroků. „Analýzou stávajícího stavu firmy a instituce prověří, s jakými daty pracují a kdo k nim má přístup. Dále zajistí soulad již zpravovaných osobních údajů s novými podmínkami. Poté zavedou příslušná technická a organizační opatření, která zajistí trvalý soulad s požadavky na GDPR, včetně zajištění důvěrnosti, integrity a dostupnosti osobních údajů. Posledním krokem bude samotný provoz, během něhož bude třeba sledovat plnění zavedených opatření, a to zejména za účelem včasného odhalení narušení bezpečnosti.“

Čím začít

Dobrý předpoklad ke splnění požadavků GDPR mají firmy, které implementovaly certifikát ISO 27000. „Na osobní údaje lze totiž pohlížet jako na citlivá data, které certifikované organizace chrání, což se týká lidí, procesů i technologií. Pravidelným auditem mohou firmy prokázat, že provedly nezbytná opatření vedoucí k bezpečnosti informací. Je však třeba připomenout, že GDPR má proti ISO 27000 více požadavků, zejména pak na souhlas se zpracováním osobních údajů v širším pojetí, který je klíčový,“ uzavírá Jakub Kejval ze společnosti Bureau Veritas.

(tz)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3