INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Více než polovině českých zaměstnanců by se podle výsledků nejnovějšího průzkumu Randstad Workmonitor líbilo začít podnikat, bojí se ale krachu. Většina tak upřednostňuje pokračovat v kariéře zaměstnance, nejlépe ve firmě střední nebo menší velikosti. Mnoho lidí lákají i startupy. Rozjet vlastní business by se v tuzemsku zamlouvalo 56 % zaměstnancům.

Od založení vlastní firmy je ale odrazuje riziko krachu, které považují za příliš vysoké. Pokud by však napomohly jiné okolnosti, například nečekaná výpověď v práci, téměř čtvrtina zaměstnaných by byla připravena do podnikání se pustit. Lidí, kteří opravdu vážně zvažují, že by opustili zaměstnavatele a vydali se na vlastní podnikatelskou dráhu, je v tuto chvíli v ČR pouze 15 %.

„Začít úspěšné podnikání něco stojí, a řeč zdaleka není jen o penězích. Kromě financí je potřeba obětovat i mnoho volného času a energie, nepolevit v náročných situacích, jít si za svým, a hlavně nepropadat panice v případě, že vše hned neběží podle plánu. Podnikání přináší mnohem více svobody, ale také více zodpovědnosti,“ potvrdila Hana Púllová, ředitelka společnosti Randstad.

A co vlastně Čechy nejvíce láká na myšlence stát se podnikatelem? Podle slov 29 % pracujících je to hlavně možnost získat více příležitostí. Každá mince má ale dvě strany a 70 % zaměstnanců je přesvědčeno, že díky globalizaci to mají teď menší podnikatelé s přežitím těžké. To z vlastní zkušenosti potvrdilo 32 % dotazovaných, kteří v průzkumu Randstad Workmonitor přiznali, že už vlastní firmu rozběhli, ale podnikání se jim moc nedařilo.

„Mezi našimi kandidáty je řada lidí, kteří si podnikání vyzkoušeli na vlastní kůži a po čase dospěli k přesvědčení, že už jim nic nového nepřináší, nebo je naopak příliš zatěžuje. Často jsou to lidé, kteří byli ve správný čas na správném místě a uspěli s určitým produktem, ale nyní už nemají motivaci nebo energii jej dále rozvíjet,“ sdělila Hana Púllová. Podle ní většina z nich hodnotí etapu podnikání pozitivně a jako dobrou školu života. „Pro zaměstnavatele je člověk s takovou zkušeností rozhodně zajímavý a berou ji jako plus,“ dodala.Čeští zaměstnanci tak s myšlenkami na zahájení vlastního businessu sice koketují často, nakonec se ale většina rozhodne držet zažitých jistot a zůstane u klasického zaměstnaneckého poměru. Nejoblíbenějšími zaměstnavateli jsou v Česku rodinné firmy nebo podniky střední či menší velikosti, ve kterých upřednostňuje pracovat 62 % dotazovaných. Pro 38 % pak představují nejlepší možnou variantu velké nadnárodní společnosti.

V poslední době v ČR roste i obliba nově vznikajících společností, takzvaných startupů. Najít uplatnění v takovém podniku by se podle průzkumu Randstad Workmonitor líbilo 39 % zaměstnanců. Pouze necelá čtvrtina zaměstnaných si ale myslí, že se v Česku startupy těší aktivní podpoře vlády a jen 34 % je přesvědčeno, že jsou v tuzemsku pro jejich založení dobré podmínky.

„Startupy představují lákadlo hlavně pro mladé lidi a absolventy. Líbí se jim méně formální atmosféra, ale i možnost získat poměrně rychle zajímavou pozici s větší volností rozhodování, což v zavedených podnicích se složitější strukturou a hierarchií obvykle vyžaduje mnohem více času,“ vysvětlila Hana Púllová.

 

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3