INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

kejvalNa statisíce firem a živnostníků v Česku dopadne od května příštího roku nové nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, tzv. General Data Protection Regulation neboli GDPR. Přísnější regulace má zajistit lepší vymahatelnost ochrany osobních údajů a její uvedení do praxe si vyžádá v souhrnu kolem 6 miliard korun.

Za porušení nařízení hrozí viníkům pokuty až 20 milionů eur, případně 4 % z jejich obratu. Upozorňuje na to poradenská, inspekční a certifikační společnost Bureau Veritas.

Koho se GDPR týká

„GDPR se bude týkat všech osob, které pracují s osobními údaji, stačí, když zaměstnávají někoho dalšího. Nová regulace se tedy dotkne všech firem, kterých je v Česku zhruba 450 tisíc. U živnostníků, kterých je v Česku registrováno skoro 1,5 miliónu, můžeme odhadnout, že povinnost dopadne minimálně na jednu třetinu, tedy 500 tisíc. Pokud k tomu připočteme část veřejné správy, zasáhne GDPR celkově více jak milion subjektů,“ říká Jakub Kejval ze společnosti Bureau Veritas, která se problematice GDPR věnuje.

Kolik to bude firmy, úřady a živnostníky stát 

Implementace nového nařízení o ochraně osobních údajů si vyžádá podle odhadu Jakuba Kejvala zhruba 6 miliard korun. „Náklady budou odvislé od velikosti a složitosti organizací a na stavu, v jakém mají systém bezpečnosti informací. Finančně vyjádřeno půjde o průměrnou investici v řádu tisíců korun pro živnostníky a v řádu desítek až stovek tisíc pro firmy a veřejnou správu. Aby byly firmy nebo orgány veřejné správy v souladu s novým nařízením, musí si nechat zpracovat audit pro zjištění úrovně ochrany osobních údajů,“ podotýká na závěr Jakub Kejval z Bureau Veritas.

Hlavní oblasti firem pro uvedení do souladu s GDPR

• Právní oddělení: smlouvy s klienty, dodavateli, zaměstnanci, obchodní podmínky atd.
• Marketing: např. získávání souhlasu se zpracováním osobních údajů pří on-line kampaních atd.
• IT a systémy: nákup nového software na šifrování či anonymizaci dat, certifikace apod.
• HR: jmenování pověřence pro ochranu osobních údajů a jeho proškolení atd.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3